سرباز منفرد آینده نیمی روبوت ، نیمی انسان

در جنگهای آینده ، سربازان همراه دیگر نیروهای نظامی به یک شبکه اطلاعاتی وصل هستند تا از اوضاع میدان نبرد اطلاعات کامل داشته باشند. سیستم های رباتیک بسیاری نیز آنان را در راه رسیدن به اهداف خود یاری می رسانند.
کد خبر: ۲۴۱۷۲

سربازان از زره هایی سود می برند که آنان را به یک خودروی زره پوش معمولی تبدیل می کند و در مواقع لزوم ، آنها را در برابر حملات شیمیایی ، میکربی و هسته ای محافظت می کند. اسلحه ها مجهز به دوربین های مختلفی است که به سربازان امکان هدفگیری دقیق را تحت هر شرایطی می دهد. از وزن تجهیزات به مقدار زیادی کاسته می شود تا به سربازان فشار زیادی وارد نشود. سربازان فعلی انگلیسی که باید بین 22تا 36کیلوگرم تجهیزات با خود حمل کنند، حسرت آینده را خواهند خورد.

سیستم های نمایشگر (displaying)

نمایشگرهای دستی و متصل به کلاه که از فناوری های جدیدی مانند
(LCD) صفحه کریستال مایع سود می برند، برای سربازان در نظر گرفته شده اند. با توجه به اطلاعاتی که سرباز در دست خود یا مستقیما مقابل چشمانش مشاهده می کند بمراتب سریع تر می تواند در برابر حوادث امروز واکنش نشان دهد.

حسگرها (Sensors)

طراحان ، انواع و اقسام حسگرهای زمینی و آشکارسازهای حرکت را پیش بینی کرده اند که می تواند دشمن را بسادگی آشکار کند و سربازان را در برابر خطرات کمین و حملات غیرمترقبه محافظت کند. آنان همچنان در لباسهای خود، حسگرهایی خواهند داشت که وضعیت سلامت آنها را به مقر فرماندهی ارسال می کند. بدین شکل در مقر فرماندهی ، تمامی سربازان به همراه موقعیت و وضع سلامت در صحنه نبرد به نمایش در می آیند. برای کنترل میدان نبرد به چیز دیگری نیاز دارید؛

جهت یابی (Nevigation)

دست اندرکاران صنایع نظامی در تلاشند با ترکیب فناوری تعیین موقعیت جهانی و نقشه های دیجیتالی ، آگاهی موقعیتی سربازان را ارتقا بخشند. بدین شکل در وقت بسیاری که سربازان فعلی برای فهمیدن موقعیت خود و تعیین جهت درست صرف می کنند، صرفه جویی می شود و آنان می توانند توجه بیشتری به میدان نبرد و حفاظت از خود داشته باشند.

حفاظت (Protection)

سربازان FIST با زره های شخصی سبکی مجهز خواهند شد که آنها را در برابر گلوله های عادی و انفجارات سبک حفاظت خواهد کرد. طرح دیگری نیز در دست بررسی است که به زره جنگی پیشرفته مشهور شده و می تواند در برابر ضربه های شدید و انفجارات سنگین نیز مقاومت داشته باشد ، اما مسلما این طرح بسیار مشکل تر است .

نرم افزار (Software)

یکی از مهمترین فناوری های آینده ، نرم افزارهایی است که به سرباز اجازه می دهد برای عملیات خود، برنامه ریزی و آن را هدایت کند. نقشه برداری از زمین ، برنامه ریزی ساده و روان و داده پذیری ساده و آنی همگی نقشی اساسی در FIST بازی می کنند. به یاری این فناوری ها ، سرباز FIST می تواند بیشتر هماهنگ با نقشه حرکت کند.

قدرت (Power)

راههای مختلفی برای تامین انرژی این همه قطعات الکترونیکی پیشنهاد شده است ؛ اما این منبع انرژی باید سهل الوصول ، قابل تعویض و بهینه باشد. سرباز موردنظر نمی تواند یک کوله پشتی سنگین پر از باتری برای تامین کیت الکترونیکی با خود حمل کند. در حال حاضر باتری های یونی سیستم بهترین گزینه هستند، اما دانشمندان امیدوارند در آینده بتوانند با پیشرفت فناوری پیلهای سوختی (هیدروژن موجود در کپسول با اکسیژن هوا ترکیب شده ، آب و انرژی تولید می کند) به بهینه ترین منبع انرژی دست یابند.

میدان دید (Sights)

سیستم های دید مختلفی برای یک سرباز FIST در نظر گرفته شده است ، تا او بتواند در آن واحد به همه جا تسلط داشته باشد. دوربین های موجود روی اسلحه و کلاه با هم ترکیب می شوند تا سرباز غافلگیر نشود، دوربین های دید در روز، دید در شب و حرارتی ، به سرباز امکان هر عملیاتی را در هر زمان و مکان بدهند، حتی در اوج طوفان در یک شب تاریک . برخی حتی یک صفحه نمایش را بر روی اسلحه پیش بینی کرده اند تا تصاویر واقعی و همزمان پخش کند و سرباز بتواند راحت تر رفت و آمدها را زیر نظر داشته باشد.

رایانه ها (Computers)

برای این که تمام کارهای یاد شده بخوبی صورت پذیرد، رایانه ای بسیار قوی ، پر سرعت و پیشرفته مورد نیاز است که انبوهی از اطلاعات را از ورودی های مختلف نصب شده به سرباز دریافت کند و برنامه سنگین کنترل را نیز بخوبی اجرا کند. همچنین برای این سیستم رایانه ای ، هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است تا در مواقع مختلف ، بهترین گزینه ها را به سرباز پیشنهاد دهد.

سیستم ارتباطی (Connectivity)

اگر بخواهیم بین حسگرها و دوربین های نصب شده در بخشهای مختلف مجموعه سرباز FIST ، اطلاعات بسادگی و بدون مشکل رد و بدل شوند ، تمام این سیستم ها بایستی با هم ارتباط داشته باشند. آن هم به گونه ای که وسیله ارتباطی دست و پاگیر نباشد. فناوری بیسیم به عنوان گزینه پایه ای مطرح است که متاسفانه انرژی مصرفی ، زیادی دارد. یکی دیگر از روشهای پیشنهاد شده ، تعبیه یک شبکه سیمی درون لباس سرباز است .

اسلحه (Weapon system)

سلاح پایه برای FIST ، تفنگ استاندارد 56/5 میلیمتری ناتو است . اما این اسلحه به سیستم های دید و هدفگیری پیشرفته ای مجهز می شود که هم عمق میدان دید را افزایش می دهد و هم به او امکان هدفگیری از موانع مانند دود را می دهد. برخی دیگر از طراحان ، نصب یک موشک انداز کوچک و دقیق را نیز در نظر گرفته اند که می تواند قطعات کوچک انفجاری را با قدرت زیاد به سوی اهداف سخت شلیک کنند. حاصل تمام این فناوری ها، مبدل کردن یک سرباز ساده به یک ماشین جنگی به مراتب مرگبارتر است که می تواند با دقت هدفگیری کند و دشمن را با سلاحهای نابودکننده تری از پا درآورد.

هواپیمای بی سرنشین پریدیتور (Predator)

پریدیتور ، هواپیمایی است که می تواند به مدت حداکثر 24ساعت در ارتفاع 7600متر پرواز کند. حداکثر سرعت آن به 217کیلومتر بر ساعت می رسد و به یک دوربین رنگی در دماغه ، یک دوربین ویدئویی ، یک دوربین فرو سرخ و یک رادار برای دیدن از میان موانعی مانند دود و ابر و مه مجهز است . پریدیتور توانایی ارتباط با ماهواره دارد و می تواند به سربازان ، تصاویر لحظه به لحظه از بالا مخابره کند. این هواپیما می تواند به چند موشک ضد تانک آتش جهنم مجهز شده و آنها را با سیستم هدفگیری دو طیفی به سوی هدف هدایت کند. سیستم هدفگیری دو طیفی از دو طیف فرو سرخ و مرئی برای هدفگیری استفاده می کند و با لیزر موشکها را هدایت می کند. نوع جدید این هواپیما که RQ-1A/B نام دارد، به صورت یک شبکه متشکل از 4هواپیما، یک ایستگاه زمینی کنترل که درون یک کامیون 90متری تعبیه شده است ، یک ارتباط پایه ای ماهواره ای و 55نفر پرسنل برای 24ساعت تشکیل شده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها