سال آینده برگزار می‌شود

جشن خودکفایی تولید فولاد در کشور

جشن خودکفایی تولید فولاد را سال آینده برگزار می کنیم. وزیر صنایع و معادن درمراسم بهره برداری از مـرحله نخست مجتمع فولاد هرمزگان گفت : بـا راه اندازی مرحله دوم تولید فولاد هرمزگان در شهریور سـال آینـده، جشن خودکفایی تولید فولاد را هم در کشور برگزار می کنیم.
کد خبر: ۲۴۱۲۶۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، محرابیان افزود: در شروع کار دولت نهم ، تولید فولاد 10 میلیون تن در سـال بـود کـه امروز با راه اندازی مرحله نخست فولاد هرمزگان این میزان به 17 میلیون و 300 هزار تن رسید .

وی بااشاره به اینکه در سال 87 در هر 50 دقیقه یک طرح صنعتی و به ازای هر روز یک طرح عظیم صنعتی در کشور به بهره برداری رسید گفت: مجموع سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش صنعت امسال 23 هزار میلیارد تومان بود .

وزیر صنایع و معادن افـزود : نگـاه دولت نهم بـه طرح بنگاههای اقتصادی کوچک و زودبازده نگاه علمی است به طوری کـه در ازاء هر طرح صنعتی ، 720 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این رقم در سال 87 به 2 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید .

محرابیان از برگزاری جشن خودکفایی تـولید سیمان خبر داد و گفت : تولید سیمان در شروع دولت نهم 34 میلیون تن بود که این میزان تا پایان سال به 64 میلیون تن افزایش یافت .

وزیر صنایع ومعادن با اشاره به طرح های آلومینیم در کشور افزود: در صورت تأمین برق مورد نیـاز در منطقه ویـژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بـا افـزوده شـدن 114 دیگ ذوب در شرکت آلومینیم هرمزآل ، 147 هزار تن دیگر به ظرفیت تولیدآلومینیم کشور افزوده می شود.

وزیرصنایع ومعادن یکی ازبرنامه های دولت را رسیدگی به وضع معیشتی کارکنان بخش صنعت عنوان کرد وگفت : تلاش می شود تا پـایـان سال هیچکدام از کارگران و کارکنان این بخش بدون دریافت حقوق و مزایا به تعطیلات نروند .

محرابیـان عقد قـرارداد بـا کارگران در اختیار پیمانکار با شرکتهای مادر را یکی دیگر از برنامه های این وزارتخانه اعلام کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها