جام‌جم: تاریخ شفاهی سینمای ایران که به ثبت و ضبط تصویری خاطرات و تجربیات دست‌اندرکاران سینمای ایران اختصاص دارد، به جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر رسید.به گزارش روابط عمومی موزه سینما، مشایخی در این برنامه که به صورت ویدئویی ضبط و در موزه سینما نگهداری می‌شود، خاطرات بازیگری خود در سینما و تئاتر را بیان کرده است. وی می‌گوید: «کار اصلی بازیگری من در سینما در اصل یک کلاس درس بود و جالب‌ترین کارم در فیلم «خشت و آینه» به کارگردانی ابراهیم گلستان بود که برای یک سکانس، روزهای بیشماری تمرین می‌کردیم.»
کد خبر: ۲۴۰۸۲۴

این بازیگر برجسته سینما بخش دیگری از خاطرات جالب خود را بازی در فیلم «قیصر» می‌داند و می‌افزاید: «سعی کردم در فیلم «قیصر» از شخصیت و کاراکتر غلامرضا تختی الهام بگیرم و در طول فیلم همواره آن مرحوم که به او علاقه فراوانی داشتم و دارم، مدنظرم بود. »

آغاز هفته فیلم انجمن دفاع مقدس

فارس: با نمایش‌ فیلم‌ «درباره الی» هفته فیلم انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که اختصاص به نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره بیست و هفتم فجر خواهد داشت از امروز آغاز خواهد شد.

در اولین روز از نمایش فیلم‌های منتخب بیست‌وهفتمین جـشـنـواره بـیـن‌المللی فیلم فجر سینمای انقلاب و دفاع مقدس،فیلم سینمایی «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی از ساعت 19 امروز  در سالن یک سینما فلسطین روی پرده خواهد رفت.

در دومین روز این هفته فیلم، فیلم‌ سینمایی «تردید» به کاگردانی واروژ کریم مسیحی که توانست به عنوان بهترین فیلم جشنواره بیست و هفتم شناخته شود، فردا ساعت 19 در سینما فلسطین نمایش داده خواهد شد.

همچنین فیلم «کودک و فرشته» به کارگردانی «مسعود نقاش‌زاده» چهارشنبه 21 اسفند ساعت 19 و «پنالتی» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی پنجشنبه 22 اسفند ساعت 19 در سینما فلسطین روی پرده خواهند رفت.

راه‌اندازی انجمن سینمای جوانان سودان

مهر: انجمن سینمای جوانان سودان با الگوبرداری از سازمان تشکیلاتی انجمن سینمای جوانان ایران و با حضور ناصر باکیده راه‌اندازی شد.

انجمن سینمای جوانان سودان با الگوبرداری از سازمان تشکیلاتی انجمن سینمای جوانان ایران و با حضور ناصر باکیده، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، اسدالله اعلایی عضو هیات مدیره سینمای جوان و ابراهیم تجدد علیزاده کارشناس ارشد سینمای جوان در خارطوم راه‌اندازی شد.

جورج کلونی در آخرین روز سال

جام‌جم: پخش فیلم‌های سینمایی شبکه 2 سیما از سه‌شنبه 27 اسفند آغاز می‌شود. در این روز فیلم «پاندای کونگ فوکار» ساعت 16 به نمایش در می‌آید و فیلم «راه حل نهایی» ساعت 30/17 روی آنتن این شبکه می‌رود. در روزهای 28، 29 و 30 اسفند هم به ترتیب فیلم‌های توطئه و کلاه چرمی‌ها به نمایش در می‌آید. در این فیلم جورج کلونی نقش اصلی را بازی می‌کند. از دیگر فیلم‌هایی که در ایام نوروز از شبکه 2 پخش می‌شود، می‌توان به دنیای بدون مرز، ماه روی سکو، بازگشت، تجارت جهانی، من و شیطان و .... اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها