گروه سلامت: مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران گفت: خوردن نوشابه‌های گازدار سبب پوکی استخوان می‌شود و کلسیم به خوبی در استخوان رسوب نمی‌کند. برلیانت بزرگمهر به فارس گفت: نوشابه‌های گازدار به دلیل داشتن قند موجب چاقی و افزایش وزن می‌شود. مشاور تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: نوشابه‌ سبب افزایش فشار خون در سالمندان و میانسالان می‌شود. بزرگمهر اضافه کرد: نوشابه چربی نامطلوب در خون را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۳۸۶۸۶

وی با اشاره به این‌که اسید فسفریک را برای ایجاد گاز به نوشابه اضافه می‌کنند، افزود: زمانی که فسفر در خون زیاد شود کلسیم به خوبی جذب نمی‌شود.

بزرگمهر در خصوص این که بچه‌هایی که نوشابه زیاد می‌خورند باعث پوکی استخوان در آنها می‌شود، افزود: فسفر موجود در نوشابه باعث اختلال در رشد کودکان و موجب بیماری راشیتیسم در بچه‌های کوچک‌تر می‌شود.

بزرگمهر با بیان این‌که قند موجود در نوشابه موجب کور شدن اشتها در افراد می‌شود، بیان کرد: افراد همراه وعده‌های غذایی از نوشابه‌های گازدار مصرف نکنند که موجب کور شدن اشتها در آنها می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان این‌که به جای نوشابه می‌توان از آب یا دوغ خانگی استفاده کرد، افزود: در نوشابه رنگ، اسانس و قند وجود دارد که مضرات زیادی برای مصرف‌کنندگان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها