همه ما وقتی موهایمان شروع به ریزش می‌کند، نگران می‌شویم که مبادا موهای خود را از دست بدهیم یا کچل شویم. برای همین به دنبال علت می‌گردیم. برای ریزش مو علت‌های مختلفی وجود دارد. یکی از آنها سوءتغذیه و کمبود ویتامین‌های مغذی است. توجه داشته باشیم رژیم غذایی غنی از سیلیس، کلسیم و آهن از ریزش مو جلوگیری می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد. سبزیجات بخصوص آنهایی که برگ سبز دارند، منبع غذایی خوبی از املاح هستند.
کد خبر: ۲۳۷۵۴۱

همچنین جوی خام، فلفل سبز، فلفل قرمز، خیار، جوانه حبوبات مثل جوانه لوبیا منبع غنی‌ای از سیلیس هستند.
برگه میوه‌ها و آب آلبالو نیز سرشار از آهن هستند. فراموش نکنید کم‌خونی یکی از علل اصلی ریزش موست.
غذاهای غنی از آهن مثل جگر، انواع گوشت، غلات سبوس‌دار، سبزیجات، تخم‌مرغ، خرما و کشمش برای تقویت مو مقوی‌اند. بررسی‌ها نشان داده است پروتئین سویا مو را تقویت می‌کند و رشد آن را افزایش می‌دهد. در مقابل نیکوتین و کافئین ریزمغذی‌های حیاتی بدن را کم می‌کنند و سبب افزایش ریزش مو می‌شوند. از مصرف سیگار و مصرف بیش از اندازه قهوه جلوگیری کنید. مصرف زیاد نمک و چربی‌ها هم برای رشد مو مناسب نیستند. پتاسیم به بهبود جریان خون و رشد بهتر موها کمک می‌کند. موز، خرما، انجیر، میوه‌های خشک شده، سیر، دانه‌های روغنی، سیب‌زمینی، کشمش و ماست منابع غذایی حاوی پتاسیم هستند. روی و ویتامینA نیز با هم بر رشد و شادابی مو اثر می‌کنند. کمبود یکی از این عناصر باعث داشتن مویی خشک و پوستی چرب می‌شود. اسفناج، دانه آفتابگردان، قارچ، غلات سبوس‌دار، مخمر آبجو و بخصوص گوشت قرمز و گوشت ماکیان منابع خوب روی هستند.
گوشت سالم نظیر مرغ، ماهی و جگر ویتامین‌های لازم را برای رشد مو تامین می‌کند. به‌عنوان مثال گوشت ماهی دارای مقدار زیادی ویتامین‌هایE ،A و امگا 3 و پروتئین است که خود باعث کاهش ریزش مو می‌شود. بهتر است همراه گوشت، سبزیجات خام مصرف کنید. زیرا ویتامینC‌ موجود در آن باعث سلامت پوست و مو شده و به گردش خون در مغز کمک می‌کند. مصرف غذاهای چرب نیز پیشنهاد نمی‌شود. الگوی طاسی تا حد زیادی مربوط به افزایش سطح تستوسترون در بلوغ است و غذاهای پرچرب سطح تستوسترون را بالا می‌برد و باعث ریزش مو می‌شود. اگر ریزش مو به سبب کم‌کاری تیروئید است، منابع غذایی حاوی ویتامینA و ید را به مقدار بیشتری مصرف کنید که شامل هویج، اسفناج، روغن دانه‌ها مثل روغن تخم کتان، گردو، تخمه کدو و نمک یددار است. شلغم، کلم، خردل، سویا، بادام زمینی و ارزن برای کم‌کاری تیروئید پیشنهاد نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها