گروه ورزش: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره این که چرا کمیته انضباطی با امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال به دلیل به زبان آوردن الفاظی زشت در بازی با پرسپولیس برخورد نکرده است، گفت: این که صحبت‌های قلعه‌نویی لب‌خوانی شود، ملاک مستندی برای صدور رای و محرومیت او نیست. دیروز نشست مطبوعاتی مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برگزار شد و او در موارد مختلفی به توضیح پرداخت.
کد خبر: ۲۳۷۴۹۲

شریفی ضمن ارائه آماری از حجم پرونده‌های بررسی شده طی 11 ماه سپری شده امسال گفت: 426 رای در این مدت صادر شده که فقط 62 رای به کمیته استیناف رفته و حدود 12 رای نقض شده‌اند. بر این اساس، در حال حاضر فقط 40 پرونده رسیدگی نشده در کمیته انضباطی مانده‌اند.شریفی درباره پرونده نیکبخت چنین توضیح داد: این که گفته شود در این پرونده، «ماله‌کشی» شده است؛ واژه قشنگی نیست و ما این کار را نکرده‌ایم.نیکبخت به مدت 2 سال از حضور در تیم ملی محروم و تقریبا 10 میلیون جریمه نقدی شد. 5 میلیون و 400 هزار تومان هم پاداشی است که او باید به فدراسیون بازگرداند. این حداکثر جریمه‌ای بود که در آیین‌نامه انضباطی پیش‌بینی شده بود و اگر کم است ببخشید در آینده جبران می‌‌کنیم!

رئیس کمیته انضباطی از تقاضای این کمیته از صدا و سیما مبنی بر درخواست فعال شدن دوربین انضباطی در تمام شهرستان‌ها به منظور برخورد با متخلفان به طور مستند خبر داد. شریفی درباره حرکت غیرورزشی شهاب گردان، دروازه‌بان ابومسلم هم گفت: شاید حرکت او موجب مرگ آن بچه می‌شد. آیا این درست است که برای فوتبال، فردی را بکشیم؟ گردان حق نداشت خشمش را با اعمال خشونت خالی کند، به همین خاطر بشدت با او برخورد خواهیم کرد. من برای صدور رای به عنوان و نام تیم‌ها توجه نمی‌کنم و برای من تفاوت نمی‌کند که بازیکن متخلف از پرسپولیس یا استقلال است یا تیم‌های دیگر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها