وزیر کشور گفت: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری کاملا به صورت دستی است. او افزود: با توجه به تعداد کم کاندیدا های انتخابات ریاست جمهوری ، شمارش آرای این انتخابات در مقایسه با انتخابات مجلس شورای اسلامی سهل تراست و با شمارش دستی نتیجه انتخابات در مدت 24 تا 48 ساعت اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۴۹۰۷
به گزارش خبرگزاری فارس، صادق محصولی عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: شمارش آرا به صورت رایانه‌ای به تصویب نرسیده و علت آن نیز عدم اطمینان بخش بودن سیستم‌های موجود شمارشگر آرا، برای شورای نگهبان است.

وی اظهار داشت: براساس توافق انجام شده با شورای نگهبان تنها در سه بخش ثبت‌نام نامزدها، تجمیع آرا و خواندن کد ملی رای‌دهندگان به وسیله رایانه انجام می‌شود.

وزیر کشور انتخابات ریاست جمهوری دهم را فرصت مناسبی برای آزمایش سیستم‌های موجود در خصوص رایانه‌ای برگزار کردن انتخابات دانست.

محصولی تصریح کرد: در کشور ما انتخابات زیادی انجام می‌شود و با استفاده از سیستم‌های موجود می‌توان برای برگزاری رایانه‌ای انتخابات بعدی تلاش کرد.

وی هدف انقلاب اسلامی را حاکمیت اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی و عدالت گستری در جامعه عنوان کرد و گفت: در راستای دستیابی به این اهداف بسیاری از جوانان جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وزیر کشور گفت: با توجه به تعداد کم کاندیداهای ریاست جمهوری، شمارش قطعی آرای این افراد ظرف 48 ساعت و در برخی موارد در 24 ساعت امکانپذیر است.

وی افزود: این در حالی است که استفاده از سیستم‌های شمارشگر رایانه‌ای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

محصولی دهه چهارم انقلاب را دهه رشد و پیشرفت دانست و اظهار داشت: دولت نهم با عدالت گستری و مهرورزی و با هدف تحکیم اهداف انقلاب اسلامی همواره در تلاش است و در این راستا اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی با اشاره به فضای کشور در زمان طاغوت افزود: در آن زمان اجازه رشد و پیشرفت به مردم و کشور داده نمی‌شد و از ایران به عنوان کشوری وابسته یاد می‌شد.

وزیر کشور اقتصاد مصرف‌گرایی، عقب‌ماندگی اقتصادی و نبود پیشرفت فرهنگی را از دستاوردهای دوران طاغوت عنوان کرد و گفت: در زمان حکومت پهلوی آموزش‌های نظامی ایران نیز وابسته به رژیم صهیونیستی بود.

محصولی افزود: رمز موفقیت امام خمینی (ره) و اشاعه نهضت وی این است که ایشان برای رضای خدا و رفاه حال مردم قیام کرد.

وی دستیابی به فناوری جدید علمی و هسته‌ای را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: ساخت داروی ایدز و دیابت، ارسال ماهواره امید به فضا و دستیابی به دانش هسته‌ای از برکات انقلاب اسلامی است.

وزیر کشور با اشاره به فرا رسیدن سالروز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با امام و انقلاب عهد و پیمانی دوباره خواهیم بست و به دنیا نشان می‌دهیم که استوارتر از گذشته ادامه‌دهنده راه امام راحل و ارزش‌های انقلاب هستیم.

محصولی با اشاره به طرح سهمیه‌بندی سوخت و نرخ‌های پیشنهادی برای این موضوع اظهار داشت: تعیین قیمت برای سوخت‌های رایج در کشور در راستای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها است و در صورت تایید قیمت‌های پیشنهادی توسط مجلس شورای اسلامی، اقداماتی توسط دولت برای کاهش اثرات منفی آن انجام می‌شود.

وزیر کشور اضافه کرد: بخش‌هایی از درآمد حاصل از فروش بنزین آزاد در صورت تایید قیمت‌ها به اقشار کم درآمد جامعه پرداخت و بخشی نیز برای حمل و نقل عمومی و بهبود زیرساخت‌های موجود هزینه می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها