رئیس مجلس خبرگان رهبری امام خمینی (ره ) را پلی نیرومند بین اسلام و مردم خواند و تاکید کرد که حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام (ره) امروز به خوبی راه امام را زنده نگه می دارند.
کد خبر: ۲۳۳۰۹۹

به گزارش مهر، آیت الله  اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در مراسم سی امین سالگرد ورود بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی به میهن که در محل حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنرانی سید حسن خمینی پیش از وی در این مراسم گفت: علائم و نشانه های امام راحل در ایشان مشهود است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری سپس با اشاره به سالروز ورود امام به میهن به تشریح شرایط ویژه دوازده بهمن  1357 پرداخت.

وی با بیان اینکه روز 12 بهمن بر اساس یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی به عنوان " روز رحمت" نامگذاری شده بود، گفت: در آن روز دلها نگران بود و سرها رو به آسمان بود، البته حق هم داشتیم نگران باشیم. چون امام دشمن زیاد داشت و نقطه پرگار انقلاب نیز امام بود و اگر این نقطه را می شکستند معلوم نبود چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ظرفیتهای عظیم مسلمانان در جهان امروز، انقلاب اسلامی را نقطه آغاز بیداری اسلامی در جهان توصیف کرد و گفت: امروز مسلمانان جمعیتی یک میلیارد و 600 میلیون نفری را در جهان تشکیل می دهند و 57 کشور مسلمان هم در جهان وجود دارد .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با تحلیل سلطنت پهلوی و نقش آفرینی آن در تاریخ معاصر ایران گفت: رضاخان و پسرش در صدد حذف روحانیت و اسلام بودند و این کار را با حمایت غرب انجام می دادند، در کشورهای همسایه هم مثل ترکیه موفق شدند این کار را انجام دهند اما به محض سقوط رضاخان حوزه های علمیه ویران شده، رو به رشد و تقویت گذاشت به طوری که بعد از رحلت آیت الله بروجردی، 40 روز سراسر ایران سیاهپوش بود و این در آن مقطع چیز عجیبی بود.

وی با اشاره به رویکرد امام برای ارتباط با بطن مردم گفت: امام توانست سریعا با جامعه ارتباط برقرار کند و این ارتباط را به متن جامعه ببرد که اولین نشانه آن حادثه 15 خرداد 1342 بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فراگیر شدن موج انقلاب در سالهای 56 و 57 توسط روحانیت گفت: شاه حقیقتا مجبور به فرار شد و دیگر جایی در ایران نداشت .

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اقدامات حکومتی امام (ره) از لحظه ورود به ایران آغاز شد گفت: مردم امام را به عنوان ولی امر و فرمانده شناخته بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پایه اصلی انقلاب ایران را اسلام توصیف کرد و گفت : اگر اسلام نبود این اجتماع و این انقلاب شکل نمی گرفت و اگر مردم در میدان نباشند اسلام غریب می ماند مثل دوران ائمه و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) .

وی افزود: امام پل نیرومند بین مردم و اسلام بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مزاحمت ها و توطئه های خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی ، مثل صدور قطعنامه های شورای امنیت و تحریم ها، دلیل اصلی این اقدامات را تلاش برای مهار مردم ایران توصیف کرد و گفت: آنها می خواهند پیام انقلاب ایران صادر نشود .

او با اشاره به سابقه مبارزات در فلسطین گفت: در فلسطین بیش از 60 سال است که فلسطینی ها مجاهدت می کنند اما اخیرا فهمیده اند که سرمایه اصلی برای مبارزه نمی تواند ناسیونالیسم عربی باشد بلکه محور مبارزه باید اسلام باشد و بر اساس همین رویکرد ، انتفاضه شکل گرفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی حزب الله لبنان را یکی از رویشهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: حزب الله لبنان با تفکر ولایی خود موفق شد دو بار ارتش اسرائیل را شکست دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهدا سرمایه عظیم و ماندگار انقلاب اسلامی هستند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم حضور مردم در صحنه ، از حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام (ره)  که به خوبی امروز راه امام را زنده نگه می دارند، یاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها