مظفری‌زاده به عنوان اولین نامزد، اعلام آمادگی کرد

حمایت کمیته داوران، شرط ایرانی بودن داور دربی

گروه ورزش: «اگر می‌خواهیم تابوی قضاوت داور ایرانی در بازی پرسپولیس و استقلال شکسته شود، بهتر است دعا کنیم عملکرد داوران کشورمان حداقل در این 2 هفته باقیمانده تا دربی هیچ حرف و حدیثی همراه نداشته باشد.» «هم‌اکنون نظر سازمان ورزش و فدراسیون فوتبال بر این است که از داور ایرانی برای دربی استفاده شود، ولی این مساله بستگی به عملکرد داوران تا زمان بازی استقلال و پرسپولیس دارد و ممکن است گزینه‌ها تغییر کند.»
کد خبر: ۲۳۲۷۱۴

این چیزی است که مسعود عنایت در گفتگو با «جام‌جم» به زبان آورد. رئیس کمیته داوران که چند روز پیش از محسن ترکی، خداداد افشاریان و سعید مظفری‌زاده به عنوان 3 گزینه‌ای که شانس بیشتری برای قضاوت دربی 25 بهمن دارند نام برده بود، هنوز هم سر حرفش هست، اما به صورت مشروط: «این 3 داور مورد ارزیابی کمیته داوران و سازمان لیگ برتر قرار خواهند گرفت تا در نهایت بهترین گزینه را در این میان انتخاب کنیم. هرچند این احتمال وجود دارد در صورتی که افراد نامبرده نتوانند صلاحیت لازم را کسب کنند، از داور غیرایرانی برای این بازی استفاده کنیم»!

از این شرط مسعود عنایت بوی اعتماد به داوران ایرانی برای قضاوت در دربی به مشام نمی‌رسد که البته زیاد خوشایند نیست. 15 سال از آخرین باری که یک داور ایرانی بازی استقلال و پرسپولیس را سوت زد، می‌گذرد و در این مدت بارها شاهد بوده‌ایم داوران خارجی پول‌های زیادی گرفته‌اند و پس از ارائه یک قضاوت ضعیف در این بازی بزرگ، ایران را ترک کرده‌‌اند. از این جهت شاید وقت آن باشد که با اعتماد به داوران خودی، آنها راهمکلاس داوران خارجی قرار دهیم و یک دربی تمام ایرانی را شاهد باشیم.»

این اعتماد، از آنجا که پس از 15 سال بی‌اعتمادی قرار است نشان داده شود، قطعا بی‌اشکال نخواهد بود؛ اما وقتی به یاد آوریم که حتی داور بزرگی چون روبرتو روزتی  ایتالیایی هم که چندی پیش جایزه بهترین داور سال 2008 جهان را گرفت، یکی از بحث‌برانگیزترین قضاوت‌های دربی پایتخت را با اعلام یک پنالتی مشکوک برای پرسپولیس رقم زد، دست‌کم می‌توان به داوران ایرانی‌هم این فرصت را داد تا با وجود تمام فشارهای موجود، نهایت تلاششان را برای یک قضاوت کم اشتباه به کار ببندند.

دیروز سعید مظفری‌زاده به عنوان یکی از 3 نامزد ایرانی قضاوت دربی، عنوان کرد اگر او را به عنوان داور این بازی انتخاب کنند، تمام سعی و تلاش خود را برای قضاوت هرچه بهتر این بازی به کار خواهد بست. قطعا ترکی و افشاریان هم با همین رویکرد ذهنی برای قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال آماده می‌شوند. در این میان، می‌ماند انتخاب ایرانی یا غیرایرانی بودن داور بازی که اگر با حمایت همه جانبه کمیته داوران، نظر نهایی به ایرانی بودن داور باشد، اتفاق بزرگی برای جامعه داوری کشورمان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها