روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد:

حضور داوران سوری و رومانیایی در جشنواره فیلم فجر

دو کارگردان برجسته سوری و رومانیایی فیلم‌های حاضر در دو بخش سینمای مستند و آسیایی جشنواره فیلم فجر را داوری می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۹۶۹۳

به گزارش مهر ، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد نیکلای مارجینیانو رئیس بنیاد سینمایی رومانی در بخش در جستجوی حقیقت ـ مسابقه سینمای معناگرا و محمد ملص کارگردان مشهور سینمای سوریه در جمع داوران بخش جلوه‌گاه شرق ـ مسابقه سینمای آسیا در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

مارجینیانو فیلمساز و فیلمبردار برجسته رومانیایی متولد 25 سپتامبر 1938 است و فیلم تحسین‌شده وی «به برکت زندان» (برنده جوایز بهترین مشارکت هنری و کلیسای جهانی در جشنواره مونترال 2003) سال 1382 در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم فجر روی پرده رفته است.

«ملص» هم به واسطه موفقیت فیلم‌های «رویاهای شهر» و «شب» در جشنواره‌های برلین، کارتاژ، فرایبورگ و والنسیا نامی شناخته‌شده در مجامع سینمایی جهان است. در بخش مسابقه سینمای آسیا بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌های ایرانی با 11 فیلم سینمایی از ژاپن، اردن، هند، تایوان، افغانستان، فلسطین، سریلانکا، هنگ کنگ، چین و کره جنوبی رقابت می‌کنند.

در این بخش سه سیمرغ بلورین به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و همچنین جایزه ویژه همگرایی در آسیا به برگزیدگان اهدا می‌شود. فیلم‌های بخش بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 11 تا 16 بهمن به نمایش درمی‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها