معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: براساس قانون، معدن سرب و روی انگوران به صورت مزایده به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۶۹۱
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمد مسعود سمیعی‌نژاد گفت: شرایط واگذاری معدن انگوران تا پایان امسال مشخص و از طریق رسانه‌های عمومی اعلام خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای واگذاری معدن سرب و روی انگوران، فقط شرکت‌های داخلی می‌توانند برای حضور در مزایده اقدام کنند.

سمیعی‌نژاد به بازسازی معدن انگوران نیز اشاره و تصریح کرد: بازسازی معدن انگوران که براساس ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان خارجی به حدود شش سال زمان نیاز داشت، به دست مهندسان و متخصصان ایرانی در مدت سه سال و تا نیمه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر صنایع و معادن در خصوص وضعیت صنعت سرب و روی اظهار داشت: به دستور وزیر صنایع و معادن، اوایل امسال ستادی مرکب از بخش دولتی و خصوصی در این وزارتخانه برای رفع مشکلات این صنعت تشکیل شد که با تلاش‌های این ستاد، از آسیب‌های احتمالی وارده به این صنعت که ناشی از نوسانات قیمت جهانی بود، جلوگیری شد.

سمیعی‌نژاد حذف عوارض 30 درصدی صادرات سرب و روی، تمدید مهلت پرداخت بدهی کارخانه‌های سرب و روی به دولت، کاهش حدود 50 درصدی بهای خاک معدن نسبت به اوایل سال قبل، فروش غیرنقدی خاک معدن به این کارخانه‌ها و کاهش یا تثبیت قیمت مواد اولیه مورد نیاز را از جمله تلاش‌ها و اقدامات ستاد رفع مشکلات صنعت سرب و روی برشمرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها