در اعتراض به تجاوز نظامی به غزه

نمایندگان اروپایی خواستار تحریم اسرائیل شدند

نمایندگان اروپایی از اتحادیه اروپا خواستند برنامه‌هایش برای تعمیق روابط با اسرائیل را به عنوان اعتراض به تجاوز نظامی به غزه متوقف کند.
کد خبر: ۲۲۹۴۸۶

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بحث پارلمانی در استراسبورگ پس از آن رخ داد که «رامیرو سیبریان اوزال»، رئیس هیات کمیسیون اروپا در سرزمین‌های اشغالی به خبرنگاران در بیت‌المقدس گفت: «باید در بهبود روابط دوجانبه توقف ایجاد شود.»

این در حالی است که «کریستیان هوهمان»، سخنگوی «بنیتا فررو-والدنر»، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا این اظهارات را کم‌اهمیت خواند و گفت چنین اقدامی بیش از آنکه سیاسی باشد، فنی است.

وی افزود: «اولویت امروز تمرکز بر یافتن راه حل سیاسی در غزه و دسترسی به کمک انسانی و نه برگزاری گفت‌وگوهای فنی است.»
در عین حال «کارل شوارزنبرگ»، وزیر خارجه جمهوری چک که کشورش ریاست اتحادیه اروپا را در دست دارد، توضیح داد که تصمیم برای تعمیق روابط با اسرائیل توسط وزرای اروپایی گرفته شده و تنها می‌تواند با اجماع 27 عضو تغییر یابد.

بنابر این گزارش، تعداد زیادی از نمایندگان اروپایی روز چهارشنبه تاکید کردند که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند.
«هلن فلاتر»، نماینده حزب سبز فرانسه که در میان نمایندگان اروپایی وارد شده به غزه به مدت چند ساعت در روز یکشنبه حضور داشت، گفت: «اگر روابط ما با اسرائیل به همین صورت باقی بماند آنگاه شما نیز در حال دفن کردن هزار کشته شده در غزه هستید.»

همچنین «گای میشل»، نماینده محافظه‌کار ایرلندی گفت تعلیق تصمیم تعمیق روابط با اسرائیل حداقل واکنشی است که به خونریزیها در غزه داده می‌شود.

از سوی دیگر بحث‌ها در پارلمان اروپا برای گفت‌وگو با حماس احیا شد.«مارتین شولتز»، رهبر حزب سوسیالیست در اظهاراتی که از سوی «دانیل کوهن-بندیت»، شریک وی در حزب سبزها تایید شد، گفت: «ما قصد داریم با حماس گفت‌وگو کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها