قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور از اعلام نرخ تعرفه های پزشکی سال آینده در آخرین جلسه شورای عالی نظام پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۹۴۴

دکتر علیرضا زالی با اشاره به بررسی مبانی کارشناسی تعرفه های خدمات پزشکی سال 88 به خبرنگار مهر گفت: در حال بازنگری مجموعه اطلاعات هزینه های درمانی بخش خصوصی از شهرستانها و استانها هستیم و در آخرین جلسه شورای عالی نظام پزشکی این دوره نرخ تعرفه های این بخش اعلام می شود.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور افزود: همچنین دو کار پژوهشی در زمینه هزینه های درمانی در مراکز پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی در حال انجام است که نتایج این پژوهشها در تعیین نرخ تعرفه ها تاثیر به سزایی دارد.

زالی با بیان اینکه برای تعیین نرخ واقعی تعرفه های پزشکی بر اساس قانون نیاز به قیمت پایه خدمات است اظهار داشت: در این خصوص حدود یکماه قبل نامه ای به وزارت بهداشت در خصوص اعلام قیمت پایه خدمات پزشکی ارسال شده تا بر اساس آن و مولفه های سود سرمایه نرخ واقعی تعرفه های پزشکی تعیین شود.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: هر سال تعرفه های پزشکی بخش خصوصی از صفر تا 15 درصد رشد داشته و امسال نیز میزان رشد در نرخ این تعرفه ها را خواهیم داشت.

زالی درباره انتخابات پنجمین دوره نظام پزشکی از نحوه بررسی رد صلاحیتهای کاندیدای این انتخابات انتقاد کرد و گفت: برخی از افرادی که رد صلاحیت شده اند از افراد خوش نام جامعه پزشکی بوده و در تشکیل و ارتقای نظام سلامت بسیار تاثیرگذار بوده اند.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور گفت: رد صلاحیت این افراد تاثیر به سزایی در میزان شرکت کننده گروه پزشکی در انتخابات خواهد گذاشت و امیدواریم هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تجدید نظر و بررسی در زمینه رد صلاحیتها انجام دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها