گروه حوادث: به دنبال سرقت مسلحانه‌ از یک شعبه بانک در شهرستان بانه استان کردستان و درگیری مسلحانه پلیس با سارقان مسلح، یک نفر از سارقان به هلاکت رسید و 2 نفر دیگر پس از هدف قرار گرفتن دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۲۷۱۶۶

سرهنگ قنبری، رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با اشاره به جزییات این حادثه به «جام‌جم» گفت: ساعت 30/13 روز گذشته (سه‌شنبه)‌ 3 سارق مسلح و نقابدار با ورود به بانک ملی شعبه آزادی در شهرستان بانه اقدام به تیراندازی هوایی کرده و با نشانه رفتن سلاح به سوی کارکنان و مشتریان بانک، آنها را به سبک و سیاق فیلم‌های سینمایی وادار کردند تا در کف سالن بانک روی زمین دراز بکشند.

سرقت 50 میلیون تومانی

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان در ادامه گفت: سارقان پس از ورود به بانک و ایجاد رعب و وحشت برای حاضران در محل، با سرقت نزدیک به 50 میلیون تومان از موجودی بسرعت از بانک خارج و با یک خودروی آژانس که راننده آن را به گروگان  گرفته بودند، از محل متواری شدند.

سرهنگ قنبری افزود: با فرار سارقان و گزارش موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، بلافاصله تیم‌های عملیات پلیس آگاهی، ماموران امداد و کلانتری 12 به تعقیب سارقان پرداختند و درگیری مسلحانه میان سارقان و ماموران آغاز شد.

20 روز پیش  نیز این شعبه بانک از سوی سارقان مسلح مورد دستبرد قرار گرفته بود

قنبری ادامه داد: پس از فرار سارقان به سمت شهرستان سردشت، 15 دقیقه بعد با اجرای طرح مهار، منطقه به دستور فرمانده انتظامی به محاصره پلیس درآمد و در ادامه درگیری‌ها، یکی از سارقان به نام آرمان هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به هلاکت رسید و 2 سارق دیگر نیز که از ناحیه پا و کتف هدف گلوله قرار گرفته بودند، دستگیر و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

کشف سلاح

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان اضافه کرد: در بازرسی از خودروی مسروقه متهمان یک قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه کلت کمری و یک قبضه سلاح پلاستیکی به همراه فشنگ‌های مربوطه کشف و ضبط شد و پول مسروقه نیز پس از کشف با انجام تشریفات قانونی، تحویل مسوولان بانک شد.

به دنبال این حادثه سرهنگ قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با تایید این سرقت مسلحانه به «جام‌جم» گفت: بانکی که سارقان به آن دستبرد زدند، 20 روز پیش نیز مورد سرقت قرار گرفته بود و متاسفانه مسوولان بانک به هشدارهای پلیس آگاهی در ارتباط با استفاده از تجهیزات ایمنی کماکان بی‌توجهی نشان می‌دهند.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: براساس آخرین خبرها، 2 متهم دستگیر شده به نام‌های توفیق و فواد در حال حاضر در بیمارستان بستری‌اند و پس از مداوا، تحقیق در خصوص سوابق آنها آغاز خواهد شد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: برخورد با جرایم خشن از اولویت‌های ماموریت پلیس آگاهی است و ماموران با اقتدار و قاطعیت با مخلان امنیت و عاملان جرم برخورد خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها