رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه در انتخاب ایرانی یا خارجی بودن داور دربی تابع تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال هستیم گفت: اصراری برای استفاده از داور ایرانی برای قضاوت دربی نداریم.
کد خبر: ۲۲۷۱۳۴

مسعود عنایت رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب افزود: دیدار سنتی استقلال و پرسپولیس همواره از اهمیت و حساسیت بالایی بین تماشاگران دو تیم برخوردار بوده و برای جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی باید ازعواملی که می تواند به ایجاد تنش در این مسابقه دامن بزند خودداری کرد که تاکنون استفاده از داور خارجی برای این مسابقه درهمین راستا بوده است.

عنایت ادامه داد: تصمیم گیری در مورد این دیدار پیش بینی ها و هماهنگی های مختلفی نیاز دارد از همین رو به سادگی نمی توان در مورد انتخاب داور ایرانی برای دربی تصمیم گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون تصمیم فدراسیون فوتبال استفاده از داور ایرانی برای قضاوت این مسابقه بوده است ولی تصمیم نهایی در این زمینه به نظرموافق مقامات ارشد ورزش کشوربستگی دارد و کمیته داوران نیزتحت هرشرایطی خود را تابع این تصمیم می داند.

رئیس کمیته داوران با بیان اینکه تمامی داوران ایرانی که درلیست بین المللی قرار دارند، توان قضاوت در دربی تهران را دارند اظهار داشت: داوران ایرانی بارها درمسابقات داخلی و دیدارهای بین المللی توانایی های خود را برای قضاوت دیدارهای بزرگ ثابت کرده اند و هرکدام از آنها این قابلیت را دارند تا مسابقه استقلال و پرسپولیس را قضاوت کنند و دست کمیته داوران در انتخاب داور دربی باز خواهد بود.

عنایت درعین حال تصریح کرد: درصورتی که بخواهیم از داور ایرانی برای قضاوت دربی استفاده کنیم عملکرد داوران درهفته های آینده در انتخاب داور نهایی بسیارموثرخواهد بود و داوری که حداقل اشتباهات تاثیرگذار را طی هفته های آینده داشته باشد برای این مسابقه انتخاب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها