فرمانده نیروی موشکی استراتژیک روسیه:

روسیه موشک‌های آمریکا را در فضا نابود می‌کند

فرمانده نیروی موشکی استراتژیک روسیه به آمریکا هشدار داد؛ طبق برآورد در صورت حمله پیشگیرانه آمریکا بخش عمده موشکهای اتمی آن روی زمین نابود خواهد شد و باقی موشکها نیز پس از پرتاب به وسیله سیستم دفاع موشکی روسیه در فضا نابود می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۶۸۰

به گزارش از پرس تی وی "سولوتسو" با اشاره به طرح آمریکا برای استقرار سپر موشکی در فضا گفت: آمریکا تصور می‌کند با این طرح می تواند با پیشدستی در حمله به روسیه، نیروی موشکی استراتژیک این کشور را پیش از شلیک و هرگونه واکنش نابود کند.

 نیکولای سولوتسو ، فرمانده نیروی موشکی استراتژیک روسیه هشدار داد، هرگونه حمله اتمی آمریکا به روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

سولوتسو گفت:آمریکا هرگز در اجرای این سناریو موفق نخواهد شد زیرا نیروی موشکی استراتژیک روسیه از قابلیت کافی برای پاسخ به این حملات برخوردار است.
 
کارشناسان اظهارات سولوتسو درباره توان اتمی و موشکی روسیه را به آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک جدید ساخت این کشور موسوم به «بولاوا» مربوط می دانند.
 
به گفته مقامات روسی، موشک بولاوا 8000 کیلومتر برد دارد و قرار است نمونه دیگری از آن تا یک ماه دیگر آزمایش شود.
 
با بالا گرفتن تنشهای سیاسی میان واشنگتن و مسکو به ویژه پس از جنگ روسیه و گرجستان، لحن آمریکا و روسیه شکل تهدید آمیزی به خود گرفته است و تهدیدهای رهبران و فرماندهان دو کشور در دورات جنگ سرد را تداعی می کند.
 
به اعتقاد کارشناسان سیاسی، تغییر در سیاستهای کاخ سفید از سوی اوباما پس از انتقال قدرت به وی ممکن است در کاهش تنش و فراهم آوردن فضای بهتری برای گفتگو میان دو کشور موثر باشد.
 
این در حالی است که نزدیکی اوباما به سیاستهای دولت جرج بوش می تواند موجب تیره تر شدن روابط دو کشور و نزدیکی بیشتر فضای سیاسی میان این دو به دوران جنگ سرد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها