گروه جامعه: وزیر کشور بر لزوم مقاوم‌سازی مدارس قدیمی در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله تاکید کرد. به گزارش مهر، صادق محصولی، در مراسم دهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با اشاره به تصویب قانون مجلس مبنی بر تشکیل سازمان مدیریت بحران افزود: اقدامات خوبی در این سازمان در حال انجام است و کمیته‌های مختلفی برای بخش‌های مختلف کشور مشخص شده است.
کد خبر: ۲۲۰۵۲۲

قائم‌مقام شورای عالی مدیریت بحران کشور توضیح داد: برای جلوگیری بهتر از خسارات و تلفات ناشی از سوانح، دانش‌آموزان نقش مهمی دارند، چرا که با اقشار مختلف جامعه در ارتباطند و می‌توانند آموزش‌های لازم را به آنها نیز منتقل کنند.وی برگزاری مانورهای اینچنینی را باعث بروز عملی اقتدار ملی مردمی دانست و تاکید کرد: برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از زلزله، لازم است پیشگیری‌های لازم را با حضور اقشار مختلف مردم داشته باشیم.

محصولی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این مانورها نهادینه شود و حتی اگر امکان دارد مردم ماهی یک‌بار در خانه خود این‌گونه کارها را تمرین کنند تا آمادگی لازم را برای مقابله و مواجهه با این سوانح داشته باشند.

وزیر کشور در پایان با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی برخی مدارس که بافت قدیمی دارند و از ایمنی لازم برخوردار نیستند، گفت: مدارسی که در حال حاضر ساخته می‌شوند با توجه به استانداردهای لازم در مقابل سوانح طبیعی از جمله زلزله احداث می‌شوند، اما باید با اعتباراتی که به این بخش داده می‌شود، مدارس قدیمی نیز از مقاومت لازم در مقابله با سوانح طبیعی برخوردار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها