گروه بین‌الملل: شرکت‌های فراملیتی کشتیرانی با افزایش تحرکات دزدان دریایی در آب‌های اطراف سومالی از اتحادیه اروپایی خواستند تا این گروه‌ها را قلع و قمع کند. به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، اتحادیه اروپایی با خودداری کشتی‌ها از عبور از شاخ آفریقا به دلیل حملات دزدان دریایی و در نتیجه، افزایش هزینه‌های تجارت بین‌المللی و درخواست شرکت‌های کشتیرانی اروپا اقدام نظامی علیه دزدان دریایی حاضر در آب‌های این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۲۱۸۸۴۸

شرکت مولر‌ میرسک، بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان روز گذشته اعلام کرد برخی از مسیرهای کشتی‌های خود را که از شاخ آفریقا عبور می‌کنند، تغییر می‌دهد. سایر خطوط کشتیرانی نیز از احتمال اجرای این طرح خبر دادند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به ظاهر با توجه به کاهش امنیت دریایی در خلیج عدن به حرکت کشتی‌های جنگی به همراه کشتی‌های باری چراغ سبز نشان داده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 15 کشتی باری و 250 خدمه کشتی در بند دزدان دریایی سومالی هستند. دزدان مسلح دریایی سومالی برای هماهنگ کردن حملات خود از قایق‌های تندرو و تلفن‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند و یک کشتی مادر نیز به عنوان پایگاه برای عملیاتشان در نظر گرفته می‌شود.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها