در مراسم پایانی جشنواره کتاب و رسانه برتر اعلام شد

جام‌جم؛ رسانه برتر سال در حوزه کتاب

گروه فرهنگ وهنر: روزنامه جام جم به دلیل فعالیت ارزنده و گسترده در حوزه کتاب در طول سال جاری، به عنوان رسانه برتر سال در حوزه کتاب تقدیر شد. در مراسم پایانی هفتمین جشنواره «کتاب و رسانه برتر» و دومین جشنواره «کتاب و رسانه ملی» که چهارشنبه شب در سرای اهل قلم برگزار شد، از تلاش جام‌جم در تبلیغ کتاب و کتابخوانی و فعالیت مستمر این رسانه در ارتقای فرهنگ کتابخوانی تقدیر شد.
کد خبر: ۲۱۸۶۳۸

به گزارش ستاد اطلاع‌‌رسانی شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد و علی اصغرجعفری مدیر کل حوزه ریاست سازمان صدا و سیما سخنرانی کردند.

دربخش صدا و سیما (در حوزه خبر)بر اساس رای هیات داوران این جشنواره در حوزه خبر میترا لبافی از واحد مرکزی خبر و علی نورآبادی از رادیو به دلیل فعالیت گسترده در حوزه اخبار کتاب  برگزیده شناخته شدند.

در بخش گزارش جواد صبوحی از روزنامه قدس، سیدسعید سعیدی و ساره گودرزی از خبرگزاری ایبنا مشترکاً دوم و  آناهید خزیر از  ایبنا سوم شدند.در بخش گفتگو فرزام شیرزادی از روزنامه کارگزاران، جابر تواضعی از روزنامه جام‌جم و علیرضا غلامی از خبرگزاری فارس اول تا سوم شدند.دربخش یادداشت و مقاله فرهاد حسن‌زاده از روزنامه همشهری، کامران شرفشاهی از روزنامه اطلاعات و حسین فصیحی از روزنامه جوان اول تا سوم شدند.

در بخش خبر نیز بر اساس بیانیه هیات داوران هیچ اثری حائز عنوان اول و دوم نشد و  رتبه سوم به آزاده غلامی از خبرگزاری ایبنا رسید.

در این مراسم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقد سیاست‌های بخش دولتی و خصوصی در حوزه کتاب توسط رسانه‌ها، سبب رفع نقاط ضعف این بخش طی سال‌های آینده خواهد شد.به گفته پرویز، دلیل فروش فزاینده برخی کتاب‌های خارجی، تبلیغات در این حوزه است. وی تاکید کرد: تبلیغات کتاب در سراسر دنیا بر عهده رسانه‌هاست.

او خاطرنشان کرد: پیش از این، موضوع کتاب‌ در رسانه‌ها جدی گرفته نمی‌شد، ولی خوشبختانه حضور کتاب در بخش‌های مختلف رسانه ملی طی سال‌های اخیر روند چشمگیرتری به خود گرفته است و این امر جای قدردانی دارد.

همچنین در این مراسم جعفری، مشاور مدیرکل دفتر ریاست سازمان صدا و سیما، با اشاره به این که حق کتاب را به جا نیاورده‌ایم، گفت: بخشی از فضای مناسب برای ارتقای کیفیت فرهنگ و کتاب در این عرصه، به همت ستاد برگزاری هفته کتاب، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعامل و همکاری صاحب‌نظران و استادان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که آمار مطالعه هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است، افزود: حرکت عظیمی که در این دوره از هفته کتاب شاهد بودیم، نشان می‌دهد با برداشتن گام‌هایی بلند می‌توان فاصله دست‌یابی به هدف را کاهش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها