اتحادیه اروپا به جنگ دزدان دریایی سومالی می رود

با افزایش تحرکات دزدان دریایی در آبهای اطراف سومالی، صنایع کشتیرانی از اتحادیه اروپا خواستند تا به مبارزه مسلحانه با این گروه ها اقدام کند.
کد خبر: ۲۱۸۲۸۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، با افزایش احتمال خودداری کشتیها از عبور از شاخ آفریقا به دلیل حملات دزدان دریایی و در نتیجه آن افزایش هزینه های تجارت بین المللی، صاحبان کشتی در اروپا خواستار اقدام مسلحانه علیه دزدان دریایی حاضر در آبهای سومالی شدند.

این در حالی است که روز جمعه شرکت "مولر-میرسک" بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان اعلام کرد که برخی از مسیرهای کشتیهای خود را که از شاخ آفریقا عبور می کنند تغییر می دهد، سایر خطوط کشتیرانی نیز از احتمال اجرای این طرح خبر دادند.

شبکه خبری بی.بی.سی نیز جمعه شب اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حرکت کشتیهای جنگی به همراه کشتیهای باری چراغ سبز داده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر 15 کشتی باری و 250 خدمه کشتی در بند دزدان دریایی سومالی هستند.

این درخواست در حالی مطرح می شود که هفته گذشته یک تانکر عظیم نفت کش عربستان سعودی در فاصله 400 مایلی آبهای ساحلی سومالی به سرقت رفت. 

در همین رابطه، دزدان دریایی سومالی اعلام کردند که در برابر دریافت 25 میلیون دلار، حاضرند نفتکش سعودی را تحویل دهند.

دزدان مسلح دریایی سومالی برای هماهنگ کردن حملات خود از قایقهای تندرو و تلفنهای ماهواره ای استفاده می کنند و یک کشتی مادر نیز به عنوان پایگاه برای عملیاتشان در نظر گرفته می شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها