گروه اقتصاد: معاون وزیر کار گفت: به‌دلیل بحران مالی جهانی و فشار به بانک‌ها به جهت تحریم و مشکلات تورمی، در عمل 50 درصد از منابع بانکی که باید به بنگاه‌های زودبازده اختصاص می‌یافت، عملی نشد. به گزارش خبرنگار ما، حمید حاجی عبدالوهاب معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال 7000 میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌ها به بانک‌ها ابلاغ شده است. امسال و سال گذشته50 درصد از منابع بانکی اختصاص داده شده به بنگاه‌های زودبازده به دلیل مشکلاتی که در سطح جهان به وجود آمد و فشارهایی که به بانک‌ها به جهت تحریم اعمال شد و مشکلات تورم، پرداخت نشد. امسال کل سقف تسهیلاتی را که بانک مرکزی پیش‌بینی کرده از طریق بانک‌های دولتی پرداخت شود، 91 هزار میلیارد تومان است این رقم در مقایسه با سال گذشته (161 هزار میلیارد تومان) کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۱۷۸۲۹

وی درباره کاهش قیمت نفت و تاثیر آن برمیزان تسهیلات پیش بینی شده  برای  بنگاه‌های زودبازده  گفت: برنامه دولت با توجه به لایحه‌ای که برای تحول اقتصادی به مجلس ارائه کرده، قاعدتا در آن چارچوب پیش‌بینی تغییر قیمت‌ها و هدفمندسازی یارانه‌ است. حاجی‌عبدالوهاب درباره بیکاران جویای کار گفت: جویندگان کار از طریق سایت بازار اشتغال بدون پرداخت هزینه نام‌نویسی می‌کنند و بنگاه‌هایی که این افراد را به کار بگمارند از یارانه‌های دولت برخوردار می‌شوند.

معاون وزیر کار با اشاره به قانون برنامه چهارم گفت: پیش‌بینی شده بود در طول این مدت 100 هزار نفر نیروی متخصص به خارج از کشور اعزام شوند، اما با توجه به این‌که تعداد وابسته‌های کار ایران در خارج از کشور در حد 10 مورد و اندک بوده و کاریابی‌های داخلی نسبت به اعزام نیروی متخصص کمتر فعالیت داشته‌اند، این هدف محقق نشده است.

معاون وزیر کار همچنین  از برگزاری چهارمین جشنواره ملی کارآفرینان و تشکیل بانک اطلاعاتی کارآفرینان خبر داد و گفت: جشنواره کارآفرینان برتر، انتخاب کاسبان برتر نیست و کارآفرینان کسانی هستند که توانایی تبدیل ایده به محصول و بکارگیری نیروهای بالقوه در قالب یک طرح مشارکتی را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها