عضو شورای عالی کار نرخ تورم پایان سال که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود را ملاک تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده اعلام کرد.
کد خبر: ۲۱۶۲۲۰

منوچهر اقبالی در گفتگو با مهر در خصوص آغاز جلسات بحث و بررسی گروههای کارفرمایی برای تعین حداقل دستمزد سال آینده کارگران گفت: گروههای کارفرمایی بررسیهای خود را آغاز کرده اند.

عضو شورای عالی کار اظهار داشت: گروههای کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور نشستها و چگونگی تعیین حداقل دستمزد سال آینده را انجام می دهند و پس از آن جلسات 3 جانبه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت به صورت رسمی در بهمن ماه شروع می شود.

اقبالی در زمینه نحوه عملکرد گروههای 3 گانه در تعیین حداقل دستمزد سال آینده حدود 8 میلیون نفر کارگر، خاطر نشان کرد: نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد هزینه های خانوار به عنوان مهمترین عوامل تعیین کننده حداقل دستمزد هستند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار تاکید کرد: با شروع جلسات در بهمن ماه، آخرین نرخ تورم با درخواست مکتوب وزارت کار و امور اجتماعی توسط بانک مرکزی اعلام می شود که ملاک عمل ما قرار می گیرد.

وی افزود: نرخ تورم پایان سال در تعیین حداقل دستمزد کارگران مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر اساس آن با توجه به موارد دیگر دخیل در تعیین حداقل دستمزد تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها