جنب و جوش حزبی برای انتخابات

چهارشنبه 24اسفند 1362 : بعد از نماز صبح ، گزارشها را خواندم و از جبهه احوال پرسی کردم . هنوز خستگی دیروز را در خود احساس می کردم . در جلسه علنی مجلس ، لایحه بودجه مطرح بود.
کد خبر: ۲۱۵۷۹
صبح و عصر جلسه داشتیم . دو سه بار در اثر بی نظمی نمایندگان ، عصبانی شدم . پیش از ظهر به دفترم آمدم . آقای ربانی املشی آمد. از این که در مواردی ، از تندروها حمایت می کنم ، انتقاد داشت و از این که ازآقای سیدرضا زواره ای در مقابل مخالفان نود نفری که عزل ایشان را خواسته اند حمایت کامل نکرده ام ، توضیحاتی دادم و گفتم ماها باید فراجناحی عمل کنیم . بعد از نماز و ناهار و استراحت به جلسه علنی رفتم . شب سران قوا مهمان آقای موسوی اردبیلی بودیم . اوایل شب آقای دکتر حسن روحانی آمد و طرحی برای استفاده از امکانات شرکت نفت در جبهه ارائه داد که مهم است . مطالب ایشان را در جلسه سران قوا مطرح کردم ؛ موافق بودند. قرار شد تعقیب کنیم تا اگر عملی باشد، اجرا شود. مسوولان نظامی آمدند و راجع به طرحهای دو قرارگاه کربلا و نجف برای عملیات آینده مذاکره کردیم ؛ به جایی نرسیدیم . قرار شد ، فردا جلسه داشته باشیم . از زمان تعیین شده عقب خواهد افتاد. دیر وقت به خانه آمدم . عفت کسالت داشت . معالجه دکتر قارون وضعش را بدتر کرده است .
پنجشنبه 25اسفند 1362 : صبح زود به مجلس رفتم . گزارش ها را خواندم . کنفرانس وزرای خارجه 18کشور عربی در بغداد به نفع عراق و علیه ما قطعنامه داده است . در جلسه علنی ، کار تبصره های بودجه تمام شد و با حدود 400ساعت کار در کمیسیون و 67ساعت در جلسه علنی ، بودجه تصویب گردید. پیش از ظهر در دفتر آقای رئیس جمهور با حضور آقایان صیاد شیرازی و محسن رضایی و رحیم صفوی و قویدل راجع به عملیات آینده جلسه داشتیم . زمان عملیات و طرح عملیات و سازمان رزمی تصویب شد. قرار شد پس از تحکیم جزایر مجنون ، ارتش ، حفاظت آن را به عهده بگیرد. از قرارگاه نجف ، آقای شمخانی اطلاع داد که دشمن در طلائیه به ما حمله کرده و با دادن تلفاتی در یک محور ، عقب نشسته و در محور دیگری درگیریم . آقای محسن مخملباف که سناریوی سریال شیخ فضل الله نوری را نوشته همراه آقای زند آمد و چند اشکال عمده راجع به آن مطرح کردم . از جمله این که مشروطه را بدنام و محصول تلاش فراماسونیهای انگلیسی دانسته است . قرار شد اصلاح کنند. شب جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی برای بحث درباره انتخابات داشتیم.
جمعه 26اسفند 1362 : تمام روز در منزل بودم . نماز جمعه را به آقای موسوی اردبیلی محول کردم . از دیشب تاکنون برف می بارد ؛ خدا کند سر درختی ها را سرما نزند. ولی به خاطر خشکسالی ، این بارندگی خیلی مفید است . از جبهه هم اطلاع دادند که در خوزستان هم دیشب باران آمده است . ضدحمله دیروز عراق را به خوبی سرکوب کرده اند. آقای محسن رفیق دوست که از جبهه آمده ، اطلاع داد پل روی هور به جزیره تمام شده ؛ از کارهای مهم و ابتکاری و تحسین انگیز است . سیزده کیلومتر پل روی آب بدون پایه با ابتکار جهاد و سپاه در مدت کوتاهی ساختند و زیر آتش دشمن نصب کردند. حدود شش تن را تحمل می کند و هر نقطه ای که از حملات دشمن آسیب ببیند، فورا عوض می شود. تا حدودی ، مشکل نداشتن راه خشکی به جزیره را که قرار بود از جنوب جزیره تامین شود رفع کرده است . با رئیس جمهوری تلفنی صحبت کردم و نگرانی خودم را از ترکیب کاندیداهای حزب جمهوری اسلامی در تهران ابراز داشتم ؛ اگر رای بیاورند بدنامی بی ثمری برای حزب می ماند و نشان ضعف حزب هم خواهد بود.
شنبه 27اسفند 1362 : صبح زود به مجلس رفتم . گزارشها را خواندم . با قرارگاه نجف تماس گرفتم . گفتند دیشب ، دشمن در طلائیه حمله کرده ولی سرکوب و فراری شده و عده ای اسیر و کشته و مجروح داده است . در جلسه علنی به آقایان ارومیان نماینده مراغه و دکتر منافی وزیر بهداری به خاطر شهادت فرزندشان تبریک و تسلیت گفتم . لایحه وزارت اوقاف و حج و زیارت مطرح بود که وزارت شدن آن رد شد. جلسه را به آقای موسوی خوئینی ها سپردم و به دفترم آمدم . با شورای نگهبان ، برای تسریع در بررسی لایحه بودجه تماس گرفتم و خواستم که اعمال نظر خارج از محدوده شرع و قانون اساسی نکنند. جلسه شورای سرپرستی صداوسیما در دفتر من تشکیل شد. چندین تصمیم اتخاذ گردید. عصر آقای رضا امراللهی مسوول انرژی اتمی آمد. از این که در مجلس ، بودجه اش صریحا تصویب نشده و به دولت محول شده است ، نگران بود. آقای حسین کمالی آمد و راجع به حمایت از کاندیداهای دیگران در مقابل حزب ، توسط خانه کارگر مشورت کرد. با این که عضو حزب اند، مخالفت کردم و گفتم نباید از حزب تخلف کند. آقای فاضل هرندی آمد و از حزب شیراز و اصفهان گله داشت و برای نامزد شدن از اصفهان یا شیراز مشورت کرد. قرار شد، فردا تعیین کنیم . آقای نوری نماینده امام در کویت آمد؛ یک میلیون تومان برای جبهه آورد و خبرهای خوبی از علاقه مردم عرب خلیج فارس نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت . آقای سرهنگ عباس بابایی آمد و از عدم همکاری سرهنگ هوشنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی گله داشت .

سیاست های دفعی در حزب
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها