نتایج نهایی انتخابات ؛ حداکثر تا 72ساعت دیگر

گروههای مختلف مردم دیروز با آغاز ساعت رای گیری در کشور، در پای صندوق های رای حاضر شدند تا برای دومین بار، سامان شهر و روستای خود را به شوراهای اسلامی بسپارند.
کد خبر: ۲۱۱۲۲
وزیر کشور پیش بینی کرد: «نتایج دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرف 48 تا 72ساعت پس از پایان رای گیری اعلام شود.» سیدعبدالواحد موسوی لاری در محل ستاد انتخابات کشور توضیح داد: کار شمارش آرائ در دوره نخست شوراها نزدیک به 7روز به طول انجامید که در این دوره با توجه به تمهیدات و افزایش ظرفیت شمارش آراء ، نتایج بزودی به اطلاع ملت خواهد رسید. وزیر کشور گفت : در این دوره از انتخابات ، آراء به صورت ماشینی شمارش خواهد شد.دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 58هزار و 507شعبه اخذ رای در سراسر کشور برگزار و تا ساعت 21شب گذشته تمدید شد. در این دوره از انتخابات ، افراد واجد شرایط رای دادن از میان نزدیک به 220هزار داوطلب ، 112هزار و 375نفر را به عنوان عضو اصلی و 73هزار و 745نفر را به عنوان اعضای علی البدل شوراهای اسلامی شهر و روستا برای یک دوره چهارساله برمی گزینند. براساس ستاد انتخابات کشور ، آمار واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 41127547نفر بود. علی اصغر احمدی ، معاون امنیتی ، انتظامی وزارت کشور نیز گفت : هیچ تهدید امنیتی در شعب اخذ رای دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود نداشت . وی گفت : در برخی استان ها ازجمله آذربایجان شرقی و غربی ، زنجان و کردستان به دلیل بارش برف و شرایط نامساعد جوی ، امکان پرواز بالگرد برای نقل و انتقال صندوق های اخذ رای وجود نداشت و بناچار از وسایط نقلیه زمینی برای انتقال صندوق ها استفاده شد.
شوراها ، اساس مشارکت مردم در سرنوشت خویش
رئیس جمهوری از شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پایه اساسی حضور و مشارکت مردم در سرنوشت خویش یاد کرد و گفت : حضور و مشارکت مردم در انتخابات به معنای همبستگی ملی و پایبندی ملت به کشور و نظام است . سید محمد خاتمی ، رئیس جمهوری دیروز پس از انداختن رای خود به صندوق شماره 10مستقر در وزارت کشور به خبرنگاران گفت : حضور پرشور مردم در انتخابات شوراها به این معناست که مردم برای حاکمیت به سرنوشت خویش مصمم هستند و این حضور ، نقش بسزایی در عرصه های داخلی و خارجی دارد. وی با یادآوری تجربه اول شوراها و موفقیت ها و کمبودهای دوره گذشته گفت : برخی از نقصها و کمبودها، به نارسایی در قوانین و مقررات مربوط است و بخشی دیگر ناشی از کم تجربگی هاست . رئیس جمهوری با تاکید به این که دولت باید زمینه فعالیت و آزادی بیشتر شوراها را فراهم آورد ، ابراز امیدواری کرد که در دومین دوره انتخابات شوراها ، مشکلاتی که به اختیار قابل رفع است ، حل شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها