گفتگو با ایوان پتروویچ، هافبک خارجی پرسپولیس

برای ‌پیشرفت ‌‌به ‌پرسپولیس آمدم‌

تا پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر تصور می‌شد از میان بازیکنان خارجی پرسپولیس ابراهیم توره با کارنامه‌ای که فصل گذشته از خود به جای گذاشته بود بتواند بیش از این برای تیمش مفید باشد و بهترین خارجی پرسپولیس لقب بگیرد، اما ایوان پتروویچ که در ابومسلم هم بازیکن بی‌حاشیه و تاثیرگذاری بود، بسرعت جای خود را در میان بازیکنان اسمی پرسپولیس در خط هافبک باز کرد و توانست به مهره اصلی و تاثیرگذار قطبی در میانه میدان تبدیل شود.
کد خبر: ۲۰۹۳۳۳
شماره 21 پرسپولیس که زمینه‌ساز گل‌های زیادی در فصل جاری بوده است، سعی دارد در رقابت با هافبک‌های پرسپولیس اثرگذار ظاهر شود. او که در 21 سالگی به فوتبال ایران آمده، به دنبال پیشرفت فوتبالش در پرسپولیس است.

هافبک صربستانی پرسپولیس می‌خواهد حتی از این طریق‌ به‌تیم‌ملی کشورش برسد. می‌گوید از این‌که در کنار بهترین‌های ایران بازی می‌کند لذت می‌برد و معتقد است درخشش پرسپولیس در ایران و آسیا می‌تواند نظر سرمربی تیم ملی فوتبال کشورش را نیز جلب کند.

با چه هدفی به فوتبال ایران آمدی؟

فوتبال ایران واقعا فراتر از سطح فوتبال آسیاست. بازیکنانی با استعداد بالا دارد که می‌توانند هر تیمی را متحول کنند. هدف من این بود که در فوتبال پیشرفت کنم. وقتی با پیشنهادی از یک تیم باشگاهی از بهترین تیم آسیا مواجه شدم، فکر کردم می‌‌توانم توانایی‌هایم را نشان دهم؛ چون سنی نداشتم و در ابتدای راه بودم.

اگر دوباره در ابتدای راه قرار بگیری، همین کار را می‌کنی؟

بله، من از حضور در ایران راضی هستم و فکر می‌کنم لیگ فوتبال ایران خیلی قوی شده است. حتی‌ تیم‌هایی که در گذشته مدعی نبودند حالا خوب نتیجه می‌گیرند و این نشان می‌دهد که تیم‌های لیگ برتر پیشرفت کرده‌اند.

چه شد که پرسپولیس را انتخاب کردی؟

همان‌طور که گفتم، می‌خواستم در فوتبال ایران به پیشرفت برسم. ابومسلم تیم خیلی خوبی بود، اما پرسپولیس تیم بزرگی است که طرفداران زیادی دارد و بازیکن در این تیم همیشه دیده می‌شود، این بود که وقتی با مسوولان این باشگاه مذاکره کردم، تصمیم گرفتم در پرسپولیس به فوتبالم ادامه بدهم.

پرسپولیس را از نظر فنی چطور می‌بینی؟ تیم پر مهره‌ای که در بعضی بازی‌ها به اندازه برتری بازیکنانشان نتیجه نگرفته است.

درخصوص مسائل فنی من نمی‌توانم نظر بدهم، اما به عنوان یک بازیکن می‌گویم که تیم ما بازیکنان خوبی دارد که بازی به بازی بیشتر هماهنگ می‌شوند. به هر حال در طول فصل ممکن است بارها پیش بیاید که ما نتوانیم با وجود برتر بودن نتیجه بگیریم. البته گاهی اوقات هم اشتباه می‌کنیم و باید سعی کنیم ضعف‌ها را برطرف کنیم تا تکرار نشود.

با پیوستن علی کریمی به پرسپولیس به نظر می‌رسد کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی داشته باشی؟

من هیچ‌وقت از رقابت فرار نمی‌کنم؛ تیم ما بازیکنان خوب و بزرگی دارد. در خط میانی هم وضعیت همین‌طور است. کریم باقری وزنه روحی و روانی بزرگی برای پرسپولیس است.

علی کریمی هم که تازه به جمع پرسپولیس پیوسته است، تجربه حضور در بایرن مونیخ را دارد و از موقعی که آمده تیم از نظر روحی تغییر کرده، در بازی با پگاه وقتی استادیوم از تماشاگر پر شد و پرسپولیس و کریمی تشویق شدند. انگار ما یک گل از حریف جلو بودیم. این شرایط به نفع من هم هست. پرسپولیس با این رقابت‌ها بهتر می‌شود و قرار نیست کسی جای کس دیگری را بگیرد.

در طول این مدت از عملکرد فنی خودت راضی بودی؟

قطعا مربیان باید در این باره نظر بدهند و من نباید از خودم تعریف کنم. در طول این چند بازی توانستم چند بار پاس گل بدهم، اما شانس گلزنی نداشتم؛ شانسی که می‌دانم با لذتی شیرین همراه است. کسی که گل می‌زند، یک استادیوم با افتخار برایش دست می‌زنند و شادی می‌کنند. امیدوارم این افتخار هر چه زودتر نصیبم شود، اما در مجموع فکر می‌کنم توانستم رضایت کادر فنی را جلب کنم.

با وجود این عملکرد، غیبتت در بازی با استقلال بحث برانگیز بود، کمتر کسی باور کرد که فقط سرماخوردگی دلیل نیمکت‌نشینی پتروویچ بود.

من با بدشانسی روبه‌روشدم، به خاطر همین سرماخوردگی نتوانستم 2 روز خوب تمرین کنم، قرار بود مهره ثابت باشم؛ اما با این بدشانسی، پیش از بازی کادر فنی با من صحبت کرد و گفت فیکس نیستم، ولی قطعا نیمه دوم بازی می‌کنم.

برای اولین بار بود که دربی را تجربه می‌کردی، چه احساسی داشتی؟

بازی پرسپولیس و استقلال واقعا هیجان خاصی دارد. یک ورزشگاه پر از طرفدار با 2 رنگ پرچم که همه پیروزی تیم محبوبشان را می‌‌خواهند،‌ من قبلا با ابومسلم بازی مقابل این‌ 2 ‌تیم را تجربه کرده بودم؛ اما دربی واقعا چیز دیگری بود و تجربه‌ای بی‌نظیر بود. البته روزنامه‌ها هم هیجان این مسابقه را برای طرفداران زیاد می‌کنند.

دقایقی که روی نیمکت بودی چه‌طور گذشت؟

سخت بود. طاقت نداشتم ببینم در این بازی حساس تیمم عقب افتاده است، برای همین وقتی به بازی رفتم با این انگیزه که بتوانیم نتیجه را تغییر بدهیم تلاشم را شروع کردم، باور داشتم که می‌توانیم این کار را بکنیم.

به خودم قول دادم که این کار را می‌کنیم، حتی فکر می‌کنم اگر گل تساوی را زودتر می‌زدیم، می‌توانستیم گل پیروزی را هم بزنیم که این اتفاق نیفتاد؛ اما مساوی هم بهتر از شکست بود، هر چند ما می‌توانستیم پیروز باشیم ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم. شانس، به نظر من یک قسمتی از فوتبال است، ما روز بازی با استقلال مثل حریف خوش‌شانس نبودیم، خیلی کم پیش می‌آید که در یک بازی 2 بار تیر دروازه مانع گلزنی شود، ولی آن روز تیر دروازه با ما مهربان نبود.

بازی با ابومسلم که پرسپولیس واقعا در دفاع ضعیف بود؟

ابومسلم هم خیلی خوب بازی کرد. شکست همیشه ناراحت‌کننده است؛ اما امیدوارم همان طور که گفتم، با این شکست‌ها ضعف‌ها و ایرادها را بشناسیم و برطرف کنیم تا امتیازات از دست رفته جبران شود.

با این وضعیت، پرسپولیس قابلیت قهرمانی در ایران و آسیا را دارد؟

پرسپولیس در فوتبال ایران یک تیم پرمهره و غنی است، بازیکنان تکنیکی خوبی دارد که می‌توانند در خدمت تاکتیک تیمی مربیان باشند. هرچند فوتبال ایران در آسیا فراز و نشیب زیاد داشته است؛ اما فکر می‌کنم ما می‌توانیم از این برتری‌ها نتیجه بگیریم، فقط باید بافکرتر بازی کنیم و امتیازها را از دست ندهیم. در مجموع پرسپولیس با این همه طرفدار که در یک بازی معمولی ورزشگاه 100 هزار نفری را پر می‌کنند، مثل آرژانتین و برزیل محبوب است و حیف است که به قهرمانی نرسد. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم.

به تیم ملی کشورت هم فکر می‌کنی؟ اصلا در فوتبال ایران چقدر دیده می‌شوی؟

من کاملا امیدوار هستم و یکی از انگیزه‌هایم همین است که به تیم ملی دعوت شوم. می‌دانم سرمربی تیم ملی بازی‌های من را می‌بیند. گفتم دنبال پیشرفت در فوتبال هستم و فکر می‌کنم لیگ ایران و پرسپولیس این شرایط را برای من به وجود می‌آورد.

سارا احمدیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها