مردم جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق‌های رای رفته‌اند. این در حالی است که به نظر می‌رسد الهام علی اف احتمالا بار دیگر قدرت را به دست خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۰۹۱۲۲
به گزارش ایسنا، حوزه‌های رای‌گیری در جمهوری آذربایجان امروز ساعت هشت صبح (به وقت محلی) بازگشایی شد و قرار است رای‌گیری تا ساعت هفت شب (به وقت محلی) ادامه یابد.

انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان در حالی برگزار می‌شود که مخالفان برجسته در این کشور این انتخابات را تحریم کرده‌اند و مقامات دولتی را به آزار و اذیت مخالفان، سرکوب رسانه‌ها و به پایان رساندن انتخابات پیشین به نفع خود، متهم کرده‌اند.

شش کاندیدای دیگر این انتخابات همگی وفادار به مقامات دولتی هستند و به نظر نمی‌رسد که الهام علی‌اف رییس جمهور فعلی جمهوری آذربایجان برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری با مشکل جدی روبرو شود.

تحلیلگران معتقدند، تنها سوالی که در حال حاضر در مورد الهام علی اف مطرح می‌شود این است که وی تا چه زمانی بر رقبای خود برتری خواهد داشت و در این سمت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

حیدر علی‌ اف،‌ پدر الهام علی‌اف، پیشتر بیش از ‌30 سال بر امور سیاسی در این کشور تسلط داشت. هم چنین با توجه به اینکه احتمالا پس از این انتخابات مخالفان در جمهوری آذربایجان تظاهرات خواهند کردند، گمان می‌رود تنش‌هایی در این کشور رخ بدهد.

حدود ‌8/4 میلیون نفر در جمهوری آذربایجان واجد شرایط رای دادن هستند و گفته می‌شود کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور اواخر امروز اولین سری از نتایج شمارش آرا را اعلام خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها