وزیر خارجه ترکیه بمنظور آخرین دور مذاکرات با اعضای سازمان ملل متحد جهت کسب کرسی غیردائم شورای امنیت به ترکیه دیروز عازم نیویورک مقر سازمان ملل شد.
کد خبر: ۲۰۸۶۲۱
به گزارش خبرگزاری فارس ، ترکیه با کشورهای اتریش و ایسلند برای تصدی 2 کرسی موقت شورای امنیت برای دوره 2010 – 2009 رقابت می‌کند .

انتخابات اعضای موقت شورای امنیت سازمان ملل متحد 17 اکتبر برگزار می‌شود و کشور ترکیه با توجه به اهمیت ویژه‌ای که برای عضویت در شورایی که حدود نیم‌قرن از آن دور مانده، چند روز مانده به این انتخابات تلاشهای خود را تشدید کرده است.

بر همین اساس، "علی‌باباجان" وزیر خارجه ترکیه دیروز 12 اکتبر عازم نیویورک مقر سازمان ملل شد تا طی 5 روز به رایزنی با کشورهای عضو سازمان ملل متحد پرداخته و نظر مثبت آنها را برای حمایت از عضویت موقت در این شورای که بشدت در حسرت آن است جلب کند.

در همین حال باباجان قبل از ترک آنکارا دیروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ترکیه 47 سال است که از حضور در شورای امنیت بی‌نصیب مانده است کسب کرسی غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل را شایسته ترکیه خواند.

وی با تاکید بر نقش ترکیه در صلح و ثبات جهانی گفت: ترکیه در حال حاضر نیروهایی در افغانستان، کوزوو، بوسنی و هرزگوین مستقر کرده است و ابتکار عمل‌های مهمی را در منطقه قفقاز، بالکان، خاورمیانه و آسیای میانه، افغانستان و پاکستان ارائه داده است.

وزارت خارجه ترکیه با صدور اطلاعیه این سفر را با توجه به علت مذکور مهم ارزیابی کرده است.

"عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به عدم حضور 50 ساله ترکیه در شورای امنیت، حمایت اعضای مجمع را از نامزدی ترکیه برای عضویت موقت این شورای برای دوره 2010 – 2009 را خواستار شده بود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها