رئیس پیشین اطلاعات پلیس فرانسه فاش کرد "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه چهار سال پیش در زمانی که به عنوان وزیر کشور فعالیت می‌کرده با همسر یکی از اعضای کنونی کابینه خود رابطه داشته است.
کد خبر: ۲۰۷۷۲۶
به گزارش فارس، ماجرای تازه ‌فاش شده رئیس جمهوری فرانسه موج جدیدی در رسانه‌های دنیا درباره رسوایی اخلاقی وی به راه انداخته است.

روزنامه تایمز لندن در این باره گزارش داد که ماجرای مذکور یکی از چندین رازی است که روز گذشته در یادداشت‌های شخصی "ایوس برتران" فاش شده است. برتران تا سال 2004 و به مدت 12 سال مدیر مرکزی نهاد اطلاعاتی پلیس فرانسه (RG) بود.

این رئیس پلیس که نهاد تحت امرش همواره به عنوان ابزاری برای سران و حاکمان فرانسه بوده است همچنین در یادداشت‌ خصوصی خود در سال 2003 نوشته است که "ژاک شیراک" رئیس جمهوری فرانسه مدتی برای جراحی پلاستیک و ترمیم پوست صورت در کانادا سپری کرده بود.

این یادداشت‌‌ها که پرده از اسرار فراوان درباره روابط نامشروع، مواد مخدر، فساد و رشوه‌خواری‌های سران فرانسه برداشته‌ اخیراً توسط دادگاه در راستای تحقیقات درباره موارد ذکر شده، مصادره شده است. اما محتویات آن در مجله خبری "لو پوئن" درز کرده است.

برتران 63 ساله همچنین پرده از اسرار خانوادگی "لیونل ژوسپن" نخست‌وزیر و نامزد رقیب شیراک در انتخابات 2002 برداشته است.

به گزارش لو پوئن، خبرچینان ژوسپن خبرنگارانی بودند که توسط وی اجیر شده بودند.

در گزارش این مجله فرانسوی نام افراد مهم در خلاصه گزارش حذف شده و تنها به چاپ نسخه دستکاری شده از آن اکتفا شده است.

اما در خلاصه یادداشت‌ها این فرضیه تایید شده که شیراک از اطلاعات پلیس فرانسه برای تضعیف سارکوزی که خود را برای شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری آماده می‌کرد، بهره گرفت.

یکی از گزارش‌های تایید نشده این بوده که "سیسیلیا سارکوزی" همسر قبلی سارکوزی توسط اطلاعات پلیس از ماجرای خیانت همسرش با خبر شد.

سیسیلیا که برتران از وی به عنوان "عاشق میهمانی" یاد کرده از زمان جدایی از سارکوزی همواره درباره روابط سازکوزی با زنان دیگر شکایت کرده است.

سارکوزی برتران را در سال 2004 از این پست برکنار کرد. سارکوزی، برتران را متهم کرده بود که به همراه "دومینیک دو ویلپن" وزیر امور خارجه پیشین فرانسه قصد بدنامی وی را دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها