جام‌جم: فیلم مستند «سند یک نامه» ساخته مهدی بمانی که درباره نگارش نامه تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی سابق تهیه شده، در بخش ویژه «سی‌سال انقلاب اسلامی»جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت روی پرده خواهدرفت. این مستند به بررسی این واقعه تاریخی از زبان پروفسور مومن شاه قناعت، سیاستمدار و نویسنده توانای تاجیکستان می‌پردازد که در ترجمه و تفسیر ابعاد فلسفی نامه حضرت امام (ره) به گورباچف، نقشی اساسی داشته‌است. دیگر عوامل فیلم عبارتند از، فیلمنامه: مهدی گرمسیر، موسیقی: طالب شهیدی، مجری طرح: استودیو مهرفیلم، تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی .
کد خبر: ۲۰۷۶۴۶

بررسی ژورنالیسم زرد در مستند «زرد سالاران»

جام‌جم: مجموعه‌ مستند زرد سالاران با محوریت نقد، بررسی و تحلیل تاریخی ژورنالیسم زرد  به کارگردانی محمد تقی فهیم در 7 قسمت ساخته می‌شود.

این مجموعه، تاریخ نشریات زرد در جهان و ایران، حجم و کمیت این نشریات و عوامل پیدایی، نضج و گسترش آنها را به همراه مستنداتی در این رابطه مورد بررسی قرار می‌دهد.

سارا توسلی، مجری تلویزیون نیز در این مجموعه وظیفه تبیین و مرور آیتم‌ها و بخش‌های کار را به عهده دارد. مستند زرد سالاران با 5 ماه تحقیق و پژوهش به مرحله تصویربرداری رسیده است. این تحقیقات توسط تیمی مطبوعاتی در کتابخانه ملی ایران و آرشیوهای مختلف رسانه‌ها و نیز با حضور کارشناسان و استادان ارتباطات، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی تکمیل شده است.

تخلف با بلیت 3000 تومانی

فارس: سخنگوی انجمن سینماداران گفت: سینما آزادی با فروش بلیت 3000 تومانی در روزهای عادی اکران تخلف کرده است. محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران با اعلام این که انجمن سینماداران این کار را تخلف می‌داند، تصریح کرد: 4سینمای آزادی، جوان، اریکه ایرانیان و فرهنگ طبق توافق بین انجمن سینماداران و اداره امور سینمایی ارشاد در صورتی که دارای بعضی شرایط خاص باشند (از جمله داشتن تجهیزات آتش‌نشانی، بیمه بودن تماشاگران و شرایط مناسب رفاهی سالن) می‌توانند در صورت تایید معاونت سینمایی در روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل تنها بلیت‌های 2 سئانس آخر خود را به قیمت 3000 تومان به فروش برسانند و در ایام عادی هفته نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

مهدی مظلومی «شیرین و فرهاد» را می‌سازد

فارس: مهدی مظلومی، مجموعه تلویزیونی شیرین و فرهاد را برای پخش از شبکه تهران در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای کارگردانی می‌کند.  به گفته احمد یاسر، نویسنده فیلمنامه این مجموعه، طرح اولیه این سریال تصویب شده و نگارش آن احتمالا تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد.  وی افزود: طرح اولیه سریال تلویزیونی شیرین و فرهاد متعلق به تله فیلم بود که با توجه به توانمندی بالایی که داشت تبدیل به سریال شد و با فعالیت به مضمون طنزی که دارد در ایام دهه فجر یا عید نوروز 88 روی آنتن شبکه تهران خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها