اخبار لینوکسی

بالمر هنوز به‌دنبال پاسخی برای گوگل می‌گردد

استیو بالمر مدیرعامل فعلی مایکروسافت پنجشنبه گذشته اعلام کرد مایکروسافت تنها شرکتی است که در جایگاه رقابت‌ واقعی با گوگل در زمینه جستجوی آنلاین قرار دارد. اما ابتدا باید راه و روش این کار را تشخیص بدهد.
کد خبر: ۲۰۷۲۸۸

بالمر همچنین در مراسم شامی که در باشگاه چرچیل برپا شد، اعلام کرد: «نبایستی حضورمان در بازار توام با زور باشد. وقتی شیوه جستجو را برای کاربر تغییر می‌دهید، ناخودآگاه نیاز جدیدی برای کاربر تعریف می‌کنید.» گوگل پس از گذشت چندروز از ارایه نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر 8، با اعلام انتشار کروم، مرورگر خود، دست به تغییراتی عظیم در قواعد بازی مرورگرها زد.

آیا سان سولاریس در بستر مرگ است؟

نیویورک تایمز در مقاله فناوری آخر هفته خودش، به این نکته اشاره کرده که ممکن است سیستم عامل سان سولاریس از فهرست سیستم‌های عامل محبوب خارج شود. مدیران سان معتقدند سولاریس 16 ساله هنوز سکویی خلاق و محوری است. 

اما در بنیاد لینوکس، هیچ نشانی از موافقت با این موضوع وجود ندارد و جریان به‌گونه‌ای است که به‌زودی سان از مسیر خارج خواهد شد.

جیم زملین، مسوول امور اجرایی بنیاد لینوکس می‌گوید: «آینده از آن لینوکس و ویندوز است، نه یونیکس و سولاریس.» آن‌طور که او می‌گوید، هیچ پیاده‌سازی نوینی در دستور کار خود ندارد و هنوز سیستم عاملی محبوب و قدیمی (legacy) به‌شمار می‌آید و پشتیبانی آن را شرکتی به‌عهده دارد که از نظر مالی در وضعیت پایداری نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها