به گفته شرکت امنیتی سیمانتک حجم اسپم‌هایی که پیش از این بصورت پیام‌های عمدتاً تبلیغاتی روانه صندوق پست الکترونیک کاربران می‌شد اکنون کاهش یافته و در عوض اسپم‌هایی که امروزه شاهد رشد و افزایش روزافزون آنها هستیم در اصل حاوی انواع آلودگی و بدافزارها هستند.
کد خبر: ۲۰۷۱۸۱

این شرکت در جدیدترین گزارش امنیتی که منتشر کرده ، گفته است که تعداد اسپم‌های آلوده اکنون از انواع تبلیغاتی که تا نیمه اول سال جاری مشاهده می شد، پیشی گرفته است.

بنا بر تخمین سیمانتک امروزه 1.2 درصد از پیغام‌های ایمیل حاوی بدافزارهای مخرب می‌باشند.
به طور کل این شرکت دریافته است که 78 درصد از حجم کل ایمیل‌های جهان از اسپم تشکیل شده است.

در این گزارش آمده است که ارسال فایل‌هایی از نوع rar و zip بیشترین آمار را در بین روش‌های موجود برای ارسال انواع آلودگی‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

محققان سیمانتک همچنین دریافته‌اند که گنجاندن کدهای آلوده در لابلای کدهای پیام‌های اصلی نیز اندک اندک به یکی از روش‌های محبوب در بین اسپمرها و نفوذکنندگان مبدل می‌گردد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «افزایش مشاهده شده در حجم اسپم‌های آلوده از ماه می 2008 رشد چشمگیری یافته و تاکنون ادامه یافته است. در طول این مدت مشاهده می‌شود که اسپم‌هایی که در داخل خود کدهای آلوده را حمل می‌کنند افزایش یافته و جای لینک‌های ارجاع‌دهنده به منابع آلوده را می‌گیرند.»

در این گزارش تروجان‌های Pandex، W32.IRCBot و Goldun بیشترین موارد مشاهده شده ، اعلام شده‌اند و کشور چین نیز بعنوان دارنده مقام اول در بین کشورهای ارسال کننده اسپم شناخته شده است.

طبق اعلام سیمانتک کشورهای کره جنوبی, ایالات متحده، تایلند و ویتنام نیز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

ایتنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها