احتمال بازپس‌گیری طرح افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها

گروه جامعه: علی‌رغم تصویب دو فوریت طرح افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها از سوی مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بیشتر، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد. به گزارش «جام‌جم» این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و مقرر شده است که به دلیل غیر کارشناسی بودن این طرح، کمیته‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (شنبه) نشستی با هیات‌رئیسه مجلس برگزار کند و با بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص، مجلس را برای باز‌پس‌گیری این طرح مجاب نماید. معاون علمی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزرای علوم و بهداشت از اعضای کمیته انتخابی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای گفتگو با مجلس هستند.
کد خبر: ۲۰۶۷۳۱

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص اعلام کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان کنکور، صحت آزمون سراسری سال 87 را تایید  کرده ا ست.
وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همفکری این شورا و مجلس این موضوع به خوبی حل و فصل شود.

همچنین وزیر علوم درباره طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مادر اعلام کرد: در صورت نهایی شدن این طرح، ترم مهرماه دانشگاه‌ها باید تعطیل شود و این به‌صلاح نیست ضمن این‌که وزارت علوم هم امکان اجرایی کردن این مصوبه را ندارد.

محمدمهدی زاهدی که  در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مادر و ممتاز سخن می‌گفت، اظهار کرد: البته ما بر اساس نظر و طرح و درخواست نمایندگان بعد از برگزاری جلسات فشرده و مکرر، ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، رشته‌های مکانیک، برق، عمران و کامپیوتر دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و تهران و نیز ظرفیت پذیرش رشته حقوق دانشگاه تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی را به میزان 10 درصد افزایش دادیم.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار در کمتر از یک ماه پس از اعلام نتایج، اقدامات لازم برای پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت صورت گرفت که این کار هم بنا به درخواست مجلس بود.زاهدی در واکنش به انتقادات مبنی بر عدم اطلاع‌رسانی از سوی وزارت علوم در جریان برگزاری کنکور اظهار کرد: آنچه امسال در خصوص کنکور اطلاع‌رسانی شد، مثل سال‌های قبل و حتی بیشتر بود و شرایط هم مثل شرایط سال قبل بود و اتفاق جدیدی رخ نداده بود که ما درباره آن اطلاع‌رسانی نکرده باشیم.وی تاکید کرد:  پذیرش در رشته‌های پرطرفدار، امسال هم مثل سال‌های قبل به صورت ناحیه‌ای انجام شد.

وی با اشاره به این‌که بعد از افزایش 10 درصدی پذیرش در برخی رشته‌ها موج اعتراضات داوطلبان به شدت کاهش یافته است خاطرنشان کرد: در این روزها اعتراضی در سازمان سنجش مطرح نیست.

اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت کنکور، 20 مهر

معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز از تمدید مهلت انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت برخی کد رشته‌های کنکور 87‌، تا ساعت 24 امشب  خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو با ایسنا، گفت: نتایج پذیرفته‌شدگان در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور87، 20 مهرماه اعلام می‌شود.

وی افزود: داوطلبان متقاضی انتخاب رشته در این مرحله باید بر اساس ضوابط مندرج در اطلاعیه مرتبط، با مراجعه به سایت سازمان به نشانی
www.sanjesh.org کد رشته محل تحصیل مورد علاقه خود را انتخاب کنند.معاون سازمان سنجش در خاتمه با بیان این‌که داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت امکان انتخاب 50 کد رشته امتحانی را دارند، اظهار کرد: بیش از 58 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور پذیرفته خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها