گروه سیاسی: اقشار مختلف ملت ایران اسلامی روز گذشته همزمان با روز جهانی قدس، با برگزاری راهپیمایی‌‌های گسترده در سراسر کشور ندای حق‌طلبی و ر‌هایی قدس را سردادند. گزارش‌‌های دریافتی از سراسر کشور حاکی از حضور خیل عظیمی از راهپیمایان روزه‌دار در آخرین جمعه ماه ‌مبارک مضان و روز جهانی قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آفریدن صحنه‌ای تاریخی و به‌یادماندنی است.خانواده‌‌های مسلمان ایرانی در سراسر کشور ضمن تاکید بر حمایت خود از آرمان‌‌های ملت فلسطین، فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا سرداده و عزم جدی خود را همگام با مردم جهان برای آزادی نخستین قبله مسلمانان به نمایش گذاشتند. گزارش‌ها همچنین از حضور گسترده نوجوانان، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در تظاهرات دیروز روز قدس حکایت دارد. حضور شخصیت‌‌های لشکری، کشوری و رهبران احزاب و گروه‌‌های سیاسی از سلایق مختلف در سراسر کشور بویژه تهران از نکات قابل توجه راهپیمایی امسال روز قدس بود.
کد خبر: ۲۰۵۵۵۶

همچنین حضور اقلیت‌‌های دینی که با پلاکارد‌های خاص خود در کنار دیگر قشر‌های مردمی در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند، از جلوه‌‌های دیدنی دیگر این راهپیمایی بود.

ناطق نوری: مردم اسرائیل‌ عضو ارتش احتیاط این رژیم هستند

علی‌اکبر ناطق نوری در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه تهران، به علت نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام(ره) پرداخت و علت آن را نشان دادن عمق فاجعه فلسطین برای جهان اسلام و جهانیان برشمرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، وی با بیان این‌که امام راحل با نامگذاری روز قدس نشان دادند که مساله فلسطین تنها به فلسطینیان اختصاص ندارد و هدف اشغالگران قدس مقابله با اسلام، کشور‌های اسلامی، سیطره و سلطه بر کل جهان است، تصریح کرد: هدف از تشکیل حکومت صهیونیستی، سلطه بر خاورمیانه و تشکیل حکومت نیل تا فرات و سیادت قوم یهود بر جهان  است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف سازمان جهانی صهیونیسم را در طرح حاکم کردن دولتی صهیونیستی، آسوده کردن اروپا از اقلیتی فقیر و تهیدست، استفاده از جمعیت مازاد اروپا به سود امیال خود، کم کردن شر یهودیان از سر مسیحیان و ایجاد دژی در خاورمیانه برای تامین منافع خود دانست.

ناطق نوری با اشاره به این‌که صهیونیست‌ها تاکنون دولت‌‌های مهم غربی مانند آمریکا و انگلیس را مهار سیاسی کرده‌اند، اضافه کرد: کنگره آمریکا به تمام معنا زیرسلطه تشکل‌های صهیونیستی است و رئیس‌جمهور این کشور را نیز آنها انتخاب می‌کنند.

وی موضوع انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا را که به نفع صهیونیست‌هاست، در همین جهت ارزیابی کرد و سکوت برخی از سران کشور‌های عربی را نیز در قبال جنایات صهیونیست‌ها تعجب‌برانگیز دانست.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تمام مردم اسرائیل را عضو ارتش احتیاط این رژیم برشمرد و گفت: اسرائیل نمی‌تواند در مسیری گام بردارد که حقوق غصب شده فلسطینیان را به آنان بازگرداند؛ زیرا تاکنون به هیچ یک از پیمان‌هایش عمل نکرده است.

پیام نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین‌ به ملت ایران‌

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر مردمی فلسطین روز گذشته در پیامی به ملت ایران با تاکید بر این‌که امام راحل ارزش جهاد برای قدس و فلسطین را اعتلا بخشیدند، تصریح کرد: برادران و خواهران مسلمان شما در فلسطین بویژه در نوار غزه با محاصر‌ه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که بشر نظیر آن را به خود ندیده است.وی در این پیام با بیان این‌که هر ساعتی که سپری می‌شود، تعدادی از هموطنان ما جان می‌بازند و بر شمار بیماران افزوده می‌شود، عنوان کرد: دشمنان از ورود مواد غذایی و دارو ممانعت می‌کنند، مگر آنچه را که برای منافع خویش مناسب می‌بینند، اجازه ورود می‌دهند.

نخست‌وزیر دولت مردمی فلسطین با تاکید بر ادامه صبوری و بردباری مردم فلسطین و عدم چشمپوشی از قدس و سرزمین خویش افزود: دیر یا زود، فلسطین به آغوش فلسطینیان بازخواهد گشت.

قطعنامه پایانی راهپیمایان روز قدس‌

راهپیمایان روز جهانی قدس، روز گذشته با صدور قطعنامه‌ای از سازمان‌‌های بین‌المللی خواستند به سیاست‌ها و رفتار‌های جانبدارانه خود در حمایت از جنایات اشغالگران پایان دهند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایان در این قطعنامه 9 بندی، خواستار جلوگیری از ادامه جنایات وحشیانه در نوار غزه شدند و تاکید کردند که جهان اسلام در هیچ شرایطی رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت و بر این باور است که روزی فرا می‌رسد تا این غده سرطانی از صفحه روزگار محو و غاصبان در آتش خودافروخته بسوزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها