تبریز - خبرنگار جام‌جم: یک هنرمند خوش‌ذوق تبریزی، کتابت نخستین قرآن مدور جهان را آغاز کرده است. اسماعیل حامد غازانی، کاتب این اثر فاخر و نفیس می‌گوید: کتابت نخستین قرآن مدور جهان که با خط نسخ تحریری با خودنویس نگاشته می‌شود را حدود 3 ماه است که آغاز کرده‌ام. وی با بیان این‌که نوع کاغذ کاربردی فابریانو با قطع 50 * 70 سانتی‌متر است، افزود: کل قرآن در 50 برگ کتابت خواهد شد.حامد غازانی گفت: تامین هزینه مالی این حرکت فرهنگی و معنوی را موسسه خیریه جان‌نثاران اباعبدالله الحسین تبریز تقبل کرده است. وی هدف از کتابت قرآن به صورت مدور را شکرگزاری به درگاه الهی و عرض ارادت به پیامبر اسلام و ائمه اطهار عنوان کرد.
کد خبر: ۲۰۵۲۲۳
این هنرمند خوش‌ذوق تبریزی که پیش از این طولانی‌ترین قرآن طوماری را نگاشته است، گفت: متاسفانه به علت عدم حمایت مسوولان استانی، نتوانستم این اثر را در کتاب گینس ثبت کنم.

حامد غازانی افزود: این اثر در ابعاد 1450 متر در 6 سانتی‌متر به وزن 18 کیلوگرم است که هم‌اکنون در گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.وی با بیان این‌که این اثر به لحاظ طرح در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: برای کتابت طولانی‌ترین قرآن طوماری جهان حدود 2 هزار و 500 ساعت وقت گذاشته‌ام.گفتنی است، کتابت صحیفه سجادیه به صورت طوماری در 340 متر از دیگر آثار نفیس اسماعیل حامد غازانی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها