امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجلیل ازشهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، گفت : حماسه سازان دفاع مقدس با حضور مقتدرانه و مومنانه خود رویای فتح قادسیه را به کابوس شوم و دهشتناک دشمن تبدیل کردند.
کد خبر: ۲۰۵۱۶۸

به گزارش ایرنا ، امیرسرتیپ پوردستان عصر شنبه درهمایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با گرامی داشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آنان با ایثار و فداکاری خود عزت، استقلال، عظمت و آبرو را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به دلاورمردی های ارتش جمهوری اسلامی بویژه نیروی زمینی،خاطرنشان کرد: ارتش درنهایت مظلومیت و غربت عملیات های آفندی و پدافندی را طراحی و اجرا و هدایت کرد و سبب شد تا لبخند رضایت و مهر تایید امام راحل در کارنامه پرافتخار ارتش حک شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عینیت یافتن تحلیل جنگ را منوط به بررسی آن در شرایط خود دانست و گفت: در شرایطی که رژیم بعثی عراق با 12 لشگر زرهی و مکانیزه بیش از 50 تیپ و 5 هزار و 400 دستگاه تانک مرزهای غرب و جنوب غرب ایران را مورد تجاوز و تعدی قرار داد نیروهای مسلح کشورمان آمادگی لازم را برای دفاع از کشور نداشتند اما عدم آمادگی به معنای عدم حضور نبود.

امیر سرتیپ پوردستان با بیان این که شرایط برای ارتش به طورعام و نیروی زمینی به طور خاص دشوار بود، اظهار داشت: هنوز زمزمه مخالفت با ارتش و عدم نیاز به آن به گوش می رسید و حضور منحوس دولت بنی صدر این مطلب را تقویت می کرد.

وی تصریح کرد: با این حال ارتش بویژه نیروی زمینی در نهایت مظلومیت و درعین اقتدار و سربلندی از این مراحل عبور کرد و به عنوان یک سد پیشروی در برابر یگان های مهاجم عملیات های متعدد آفندی و پدافندی را به مرحله اجرا درآورد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: امروز روح شجاعت، حماسه، ایستادگی و مقاومت دلاورمردان نیروی های مسلح به ویژه ارتشیان سرافراز در نسل بعدی دمیده می شود.

وی پیشکسوتان دفاع مقدس را تاریخ ساز و حماسه ساز خواند و گفت: آنان می توانند هزاران جلد کتاب، خاطره تلخ و شیرین از دوران دفاع مقدس بنگارند.

در این آیین شماری از فرمانده هان و پیشکسوتان و روحانیون دوران دفاع مقدس حضور داشتند که برخی از آنان به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها