علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل نامه‌ی دفتر رییس جمهور مبنی بر تعویق در اجرای ممنوعیت ورود دوربین‌های متفرقه صدا و سیما به ورزشگاه‌ها این هفته این تصمیم عملی نشد.
کد خبر: ۲۰۴۷۵۱

کفاشیان در گفتگو با ایسنا ، اظهار کرد: چهارشنبه عصر هیات رییسه فدراسیون تصمیم گرفت که از بازی‌های هفته هشتم اجازه ندهد که دوربین‌های متفرقه صدا و سیما وارد ورزشگاه‌ها شوند. پس از اعلام این تصمیم، از طرف دفتر رییس جمهور نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال ارسال شد که در این نامه اعلام شده بود این تصمیم از این هفته اجرا نشود و از هفته نهم این تصمیم اجرایی شود. اگر در این هفته بتوانیم با صدا و سیما بر سر حق پخش تلویزیونی به توافق برسیم این تصمیم را لغو می‌کنیم، در غیر این صورت به جد به دنبال اجرا کردن این مصوبه خواهیم بود.

کفاشیان درباره نامه‌ای که فدراسیون فوتبال درباره عدم همکاری صداوسیما به سازمان تربیت بدنی ارسال کرده است، گفت: ما رونوشت این نامه را برای سازمان بازرسی کل کشور و رییس سازمان صداوسیما هم ارسال کرده‌ایم. در این نامه به روند کارهای انجام گرفته اشاره شده و اعلام کرده‌ایم عدم توافق صداوسیما با فدراسیون فوتبال به معنای از دست رفت سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که اگر این اتفاق بیفتد این ناکامی تبعات سیاسی و اجتماعی بسیاری برای ایران به همراه خواهد داشت. البته به غیر از نامه فدراسیون، سازمان‌های مسوول دیگری هم چنین نامه‌ای را برای انجام پیگیری‌های لازم ارسال کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که استدلال صدا وسیما برای ندادن حق پخش تلویزیونی چیست، گفت: ما هنوز جوابی از صداوسیما دریافت نکرده‌ایم. چندین بار از ضرغامی درخواست وقت کرده‌ایم که گویا ایشان وقت نداشتند. به همین دلیل با معاون او جلسه داشتیم و مدارک و دلایل‌مان را ارایه کردیم اما، آنها هنوز هیچ جوابی به ما نداده‌اند که بدانیم استدلال‌شان چیست.

کفاشیان افزود: چیزی که اهمیت دارد این است که نمایندگان AFC برای بررسی نهایی وضعیت فوتبال باشگاهی ایران یکشنبه به ایران می‌آیند. اگر ما نتوانیم شرایط موردنظرشان را اجرا کنیم حذف سهمیه‌های ایران از لیگ قهرمانان آسیا قطعی است. بنابراین امیدواریم در هفته جاری بتوانیم با صداوسیما به توافقی برسیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره انتقادهای سرمربی تیم ملی فوتسال از او گفت: در اتاق من همیشه روی اعضای کمیته‌های مختلف باز است و شمس هم هر زمانی که کاری داشته به اتاق من آمده، کما اینکه تا به حال بیش از 10 بار به اتاقم آمده است. نمی‌دانم منظور دقیق شمس از بیان این صحبت‌ها چه بوده است!

وی درباره ادعای شمس که گفته بود فدراسیون فوتبال بین دو بچه‌اش (فوتبال و فوتسال) فرق می‌گذارد، گفت: زمانی که من در فدراسیون دوومیدانی بودم، همه از جمله خود من گفتیم فوتبال حق همه رشته‌ها را می‌خورد. وقتی به سازمان تربیت بدنی رفتم این حرف را بارها شنیدم و حالا که به فوتبال هم آمده‌ام این بار فوتسالی‌ها می‌گویند فوتبال حق‌شان را خورده است. ما همان طور که به بازیکنان تیم ملی فوتبال حقوق نمی‌دهیم به بازیکنان فوتسال هم حقوق نمی‌دهیم. تنها پول‌هایی در قالب پاداش به بازیکنان هر دو تیم داده می‌شود. ضمن اینکه فوتسالی‌ها نباید خودشان را با فوتبالی‌ها مقایسه کنند چرا که سطح آنها با فوتبال متفاوت است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا با استعفای حسین شمس موافقت می‌کنید، گفت: من استعفای او را ندیده‌ام، ضمن اینکه قبول یا رد استعفای شمس بستگی به نظر کمیته فوتسال دارد.

رییس فدراسیون فوتبال به جلسه چهارشنبه روسای هیات‌ها و مدیران باشگاه‌ها با کمیته فوتسال اشاره کرد و گفت: با تشکیل مجمع فوتسال و جایگزین شدن سازمان لیگ به جای کمیته فوتسال در تشکیلات فدراسیون، فوتسال دارای جایگاه مستقلی می‌شود که خودش کسب درآمد می‌کند و خودش هم از این درآمد برای فوتسال خرج می‌کند.

کفاشیان افزود: منصوری، نجاریان، ذوالقدر، ناظم الشریعه، حاجتی و خطیبی به عنوان نماینده باشگاه‌ها، فروزنده، سیار، گنجعلی‌خانی و ششگلانی هم از طرف هیات‌ها نماینده شدند تا با عضویت در مجمع فوتسال آیین نامه سازمان لیگ فوتسال را ارزیابی کنند و تا سه ماه آینده کمبودها و اشکالات این آیین‌نامه را هم برطرف کنند.

وی افزود: پس از قطعی شدن این آیین‌نامه اعضای هیات رییسه سازمان لیگ انتخاب می‌شوند و در نهایت سازمان لیگ جایگزین کمیته فوتسال می‌شود که بر این اساس فوتسال کاملا جدا از فوتبال اداره خواهد شد.

کفاشیان درباره حضور کمک داوران ایرانی در داربی تهران گفت: ما از ابتدا تصمیم داشتیم که از داوران ایرانی برای این بازی استفاده کنیم اما به دلیل تنش‌هایی که ایجاد شد تصمیم گرفتیم برای این بازی از داور خارجی استفاده کنیم. وقتی سعد کمیل در ایران بود به رییس کمیته داوران گفتیم که با کمیل صحبت کند تا او با حضور کمک‌های ایرانی در کنارش موافقت کند که این کار انجام شد و کمیل به عنوان داور داربی انتخاب شد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مخالفت پرسپولیس و استقلال با این داور حضور کمیل در داربی قطعی است؟ گفت: کمیل جزو بهترین داوران آسیاست که حضورش برای قضاوت دیدار پرسپولیس و استقلال قطعی شده است.

وی درباره انتخابات کمیته ملی المپیک و احتمال حضورش در این انتخابات گفت: تصمیمی برای ثبت نام در بخش دبیرکلی کمیته ندارم اما، برای عضویت در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک کاندیدا خواهم شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها