آلودگی هوا، سو‌ءتغذیه، فقر، کودک‌آزاری، خودکشی، سرطان، ایدز و ... با خواندن این کلمات چه احساسی پیدا می‌کنید؟ اندوه، نگرانی، دلسوزی، اضطراب، احساس مسوولیت یا ... فکر می‌کنید چرا این موضوعات هر روزه قسمتی از اخبار مهم دنیا را به خود اختصاص می‌دهند؟ چرا این مشکل همواره در دنیای بشری وجود دارند؟ چه کسی هوا را آلوده می‌کند؟ چرا کودکی از سوءتغذیه می‌میرد؟ چرا ایدز در آفریقا بیداد می‌کند؟ از دست ما چه کمکی ساخته است؟ مسوولیت ما چیست؟
کد خبر: ۲۰۳۷۴۳
حقیقت این است که مشکلات مربوط به سلامت از دیرباز با بشریت همراه بوده‌اند؛ البته این مشکلات مربوط به ناحیه خاصی نیست و همه جهان را تحت‌تاثیر خود قرار داده است. حتی وقتی یک بیماری در نقطه خاصی اپیدمی می‌شود، همه کشورها احساس خطر می‌کنند، زیرا خطر انتقال بیماری‌ها همواره وجود دارد. جدایی‌ناپذیر بودن این مشکلات از زندگی مردم آنها را بر آن داشت تا گردهم آیند و برای بهبود وضعیت سلامت بشر دست به کار شوند و با برپایی سازمان‌هایی چون Unisef, WHO، سازمان جهانی محیط زیست و... گامی مهم در جهت ارتقای سلامت بردارند. وظیفه این سازمان‌‌ها اطلاع‌رسانی به مردم جهان و دادن هشدارهای لازم به آنها در زمینه سلامت است.
وظیفه دیگر این سازمان‌ها، کمک‌رسانی به کشورهایی است که در وضعیت‌های بحرانی قرار می‌گیرند. اما حتی با وجود فعالیت این سازمان‌ها همچنان شاهد کمبود مواد غذایی،‌ کمبود خدمات درمانی به کار واداشتن کودکان، انتقال بیماری‌ها به علت سطح آگاهی پایین و... هستیم. پس چه باید کرد؟ آیا باید تنها منتظر کمک‌رسانی از سوی این سازمان‌ها نشست؟ مگر خودمان نمی‌توانیم دست به کار شویم؟

بدیهی است که مردم یک کشور بهتر و سریع‌تر از سازمان‌هایی که کیلومترها با ما فاصله دارند می‌توانند مشکلات خود را شناسایی کنند و بهتر از هر کس دیگر به امکانات موجود واقفند  و حسابگرانه‌تر چاره‌اندیشی می‌کنند. پس باید هر چه زودتر دست به کار شد. برماست که در کسب آگاهی و مهارت‌های لازم تلاش کنیم و با دانش لازم در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان بکوشیم و این میسر نخواهد شد مگر با کسب آگاهی و دانش از نشریات و سایت‌هایی که در جهت ارتقای سلامت تلاش می‌کنند و مشاهده برنامه‌ها و شرکت در کلاس‌های آموزشی که به همین منظور تشکیل می‌شود. فقط این‌گونه است که می‌توان به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کرد. به امید روزی که بخوانیم سلامت، تغذیه کافی، طول عمر، ثروت، آسمان آبی.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها