ریوالدو در اندیشه حضور در جام جهانی 2006

ریوالدو، ستاره تیم ملی برزیل و آ.ث .میلان ایتالیا قصد کناره گیری از تیم ملی برزیل را ندارد و می خواهد تا چند سال دیگر عضو این تیم بماند.
کد خبر: ۲۰۲۶۰
به گزارش رویتر، این بازیکن موفق برزیلی اعلام کرد می خواهد با تیم ملی کشورش در جام جهانی 2006 بازی کند. او حتی اشاره نکرد بعد از آن قصد خداحافظی از فوتبال را خواهد داشت . ریوالدو گفت : من 30سال دارم و هنوز جای پیشرفت من وجود دارد و باید تجربه هایی تازه بیاموزم . هنوز می توانم کارهای زیادی برای برزیل انجام دهم . بزرگترین هدفم شرکت در جام جهانی 2006 خواهد بود.
9گل در 2جام جهانی
ریوالدو در 2جام جهانی 1998 و 2002 یکی از بازیکنان کلیدی و شاخص تیم برزیل بود. او در این 2جام 9گل به ثمر رساند که همه آنها حساس و سرنوشت ساز بود. این بازیکن تا پیش از جام جهانی 2002 محبوبیت چندانی میان هموطنان خود نداشت و حتی در مواردی وقتی باتیم برزیل در مسابقه های مقدماتی جام جهانی 2002 به میدان می رفت ، او را هو می کردند و دشنامش می دادند، اما ریوالدو بازیکنی صبور بود و می گفت پاسخ انتقادها را با بازی خوب خواهد داد.
دوران طلایی در بارسلونا
ریوالدو بهترین دوران فوتبالش را در تیم بارسلونا گذرانده است او سالها ستاره این تیم بود و روح تهاجمی را در آن می دمید. با این که یک هافبک است ، اما کاملا تهاجمی بازی می کند و گلهایی استثنایی می زند.در تیم بارسلونا گلهای زیادی زد که شماری از آنها از فاصله دور بوده است ، این بازیکن مهارتی عجیب در به هم ریختن خط دفاعی تیم های مقابل دارد. بر این اساس ، بارسلونا با او پیروزی های ارزشمندی را کسب می کرد. فصل پیش علی رغم شروع بد تیم محبوب کاتالان ، ریوالدو پیوسته خوب بازی می کرد و توانست تیمش را به جمع صعودکنندگان به لیگ قهرمانان اروپا برساند.
یک جام جهانی رویایی
ریوالدو برای قهرمانی برزیل در جام جهانی 1998 خیلی تلاش کرد ، اما تیمش در بازی عجیب فینال 3گل از فرانسه خورد. اما در جام جهانی 2002 تلافی کرد. این بار خوش اقبال بود که رونالدو وضعی متفاوت با 4سال قبل داشت و این دو می توانستند جشنواره گل به راه بیندازند. تا مرحله یک چهارم نهایی ، این دو فوق ستاره ، هر یک 5گل و جمعا 10گل زدند و در صدر گلزنان جام قرار گرفتند. پس از آن عرصه برای خودنمایی بیشتر رونالدو فراهم شد که تا پایان فینال 3گل دیگر بزند و جمعا با 8گل عنوان آقای گلی جام جهانی را کسب کند. در موفقیت رونالدو، ریوالدو نقش زیادی داشت . او علاوه بر ایجاد فرصت های طلایی ، مدافعان تیم های مقابل را به خود مشغول می کرد تا فضای کار برای رونالدو فراهم شود. تنها نقطه تاریک کار او در این جام به بازی برزیل و ترکیه در دور مقدماتی مربوط می شود که روی نقطه کرنر در واکنش به حرکت بازیکن ترکیه ای خود را به زمین انداخت و داور را فریب داد. اما پس از آن بازیکنی سر به زیر و آرام بود که فقط به بازی خوب فکر می کرد.
نتیجه کینه ورزی ون گال
به نظر می رسید ریوالدو با درخشش در جام جهانی 2002 ، جای خود را در تیم بحران زده بارسلونا محکم کند. اما بازگشت لوئیس ون گال به این تیم ، همه چیز را به هم ریخت . او که از اولین حضورش در بارسلونا میانه خوبی با ریوالدو نداشت ، اعلام کرد باید این برزیلی برود تا او کارش را شروع کند؛ در حالی که هنوز ریوالدو با این باشگاه قرارداد داشت . ریوالدو هم ون گال را به باد انتقاد گرفت و گفت او بارسلونا را تخریب خواهد کرد و صمیمیت بین بازیکنان را از میان خواهد برد. نتیجه کشمکش این 2نفر، زمینه ساز انتقال ریوالدو به تیم میلان شد و حالا او در این تیم ایتالیایی هم درخشان بازی می کند و تیمش به دوران اوج خود برگشته و از مدعیان قهرمانی در سری A ایتالیا و لیگ قهرمانان باشگاه های اروپاست . قرار گرفتن در ترکیب چنین تیمی انگیزه و روحیه ریوالدو را بالا برده و او احساس می کند دوباره متولد شده است .
هنوز نمرده ام
ریوالدو از شرایط فوتبال برزیل و استعدادهای آن بخوبی آگاه است . او فقر را از کودکی تجربه کرد و در کوچه پس کوچه های محله های فقیرنشین با فوتبال آشنا شد. حالا می داند از این کوچه پس کوچه ها، ستاره های آینده فوتبال برزیل برخواهند خاست . درباره چهره های تازه فوتبال کشورش ، به رویتر گفت : می دانم بازیکنان تازه زیادی در برزیل ظاهر می شوند و در راهند؛ اما من هنوز نمرده ام . هر زمان کارلوس آلبرتو پریرا، سرمربی تیم ملی از من دعوت کند، در اختیار این تیم خواهم بود. اگر او در میانه راه بازیهای مقدماتی جام جهانی 2006 تصمیم بگیرد مرا از ترکیب تیم خط بزند و فرد دیگری را جانشین من کند، وضع او را درک خواهم کرد و به این کار تن می دهم ، اما اگر سطح بازی بالای خود را در تیم میلان حفظ کنم و اگر پریرا واقعا مرا بخواهد تا پایان جام جهانی 2006 در کنار تیم ملی خواهم ماند. جام جهانی باشکوهی را در سال 2002 داشتم و می دانم که سال 2006 نیز خواهم توانست خوب بازی کنم.
حمایت اسکولاری
ریوالدو، موفقیت خود را در جام جهانی 2002 تا حدود زیادی مدیون اسکولاری ، سرمربی سابق برزیل می داند. در زمان مربیگری امرسون لیائو او مورد بی مهری قرار گرفت . اما وقتی اسکولاری سرمربی شد، ریوالدو را در ترکیب ثابت تیم قرار داد و با وجود بازیهای ضعیف او ، نامش را خط نزد؛ در حالی که مطبوعات بشدت از این مربی و ریوالدو انتقاد می کردند. ریوالدو اعتقاد دارد اسکولاری با حمایت هایش به او اعتماد به نفس کافی داد و انگیزه اش را برای تمرین و خوب بازی کردن بالا برد.
در انتظار ماراتن امریکای جنوبی
تیم برزیل به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جهان باید در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2006 در منطقه امریکای جنوبی شرکت کند. در حالی که پیش از این ، قهرمان جهان از شرکت در بازیهای مقدماتی معاف بود. 10تیم این منطقه مانند دوره پیش باید در 18مسابقه رفت و برگشت مقابل هم بازی کنند تا در نهایت 4تیم جواز صعود به جام جهانی را به دست آورند. این ماراتن طولانی و خسته کننده با اعتراض شدیدی روبه رو شده ، اما تغییری در آن ایجاد نشده است . برای ریوالدو و دیگر بازیکنان برزیلی شاغل در اروپا، مسافرت پیاپی از اروپا به امریکای جنوبی برای شرکت در بازیهای تیم ملی کاری طاقت فرسا خواهد بود. این وضع را آرژانتین هم دارد که شمار زیادی از ملی پوشانش در تیمهای اروپایی بازی می کنند. رقابت ها از تابستان آینده شروع خواهد شد و پیچیده خواهد بود، بویژه برای بازیکنان شاغل در اروپا؛ چون آنها باید کار باشگاهی و ملی خود و برنامه سفرهای طولانی را هماهنگ کنند. ریوالدو در این باره گفت : مجبوریم به سفری طولانی بپردازیم . در این شرایط یک یا 2بار با تیم ملی تمرین می کنیم و همه انتظار دارند که در میدان خوب ظاهر شویم . برای تماشاگران فرقی نمی کند که ما در چه شرایطی هستیم و چه راه طولانی و خسته کننده ای را پیموده ایم و حریف ما چه تیمی است . آن ها از ما فقط بازی خوب و پیروزی می خواهند. امیدوارم هواداران تیم ملی برزیل و رسانه ها، اگر حتی خوب بازی نکردیم ، صبور باشند. البته نمی خواهم برای تیم ملی بد بازی کنم . اما فتح جام جهانی و درخشش در آن رویداد، دلیلی نخواهد بود که همواره بازیهای خوبی ارائه کنم . من هنوز انگیزه و اشتیاق پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارم.
تطبیق با فوتبال ایتالیا
ریوالدو همچنین گفت : پریرا به من گفته است در ترکیب تیم برای بازی روز 23بهمن مقابل چین خواهم بود. وی همچنین گفت که به دنبال انتقالش به میلان خود را با فوتبال ایتالیا کاملا وفق داده است . اما هنوز به آب و هوای این کشور عادت نکرده است . در این باره این طور اظهار نظر کرد: سرما در میلان شدیدتر از بارسلوناست . من 5سال در بارسلونا زندگی کردم و فقط یک بار آنجا برف بارید. اما اینجا تاکنون چند بار در هوای برفی تمرین کرده ام . مرکز تمرین ما در جایی مرتفع قرار دارد که هوایش از محل تمرین تیم بارسلونا بسیار سردتراست .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها