آمریکا تلاش می‌کند با پرداخت 7 میلیون دلار رشوه، رضایت دزدان دریایی سومالی را برای ورود و بازدید از کشتی ربوده شده ایرانی جلب کند.به گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی مقامات آمریکایی برای توجیه این اقدام خود در پی آن هستند که وانمود کنند این کشتی حاوی مواد هسته‌ای و سلاح است.در این گزارش با بیان این که مقامات دولتی محلی پانتلند در تلاشند آمریکایی‌ها را در اقدامات خود یاری کنند، آمده است: آمریکایی‌ها به علت برخی ملاحظات جرات حمله به این کشتی را ندارند.مسوولان کشتیرانی ایران اعلام کرده‌اند، کشتی باری «ایران دیانت» که یک شرکت آلمانی آن را اجاره کرده، حاوی مواد شیمیایی و محصولات صنعتی است.
کد خبر: ۲۰۲۵۸۴

تاخت ‌و تاز تبلیغی وهابیون در برخی مناطق کشور

شنیده‌ها حکایت از آن دارد، فعالان و مبلغان وهابی که علنا ادعای ارتباط با سرویس‌های جاسوسی برخی کشورهای همسایه و حمایت از جانب نظامیان آمریکا را دارند، با صرف هزینه‌های هنگفت اذهان محرومان را به خود مشغول می‌کنند و با این حربه به جذب و اشاعه وهابیت می‌پردازند.

سایت خبری و تحلیلی  تابناک در خبری با بیان این که در برخی مناطق، تا چندین برابر کمک پرداختی از سوی نهادهای حمایتی رسمی، پول و امکانات مالی به برخی افراد جذب شده پرداخت شده است، تصریح کرد: برخی مسوولان استان خراسان شمالی نیز چندی پیش از فعالیت شدید وهابیون بویژه در مناطق سنی‌نشین خبر داده بودند که نگرانی‌هایی را در میان بزرگان اهل تسنن کشور ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، مهم‌ترین ابزار وهابیون برای دعوت شیعیان و اهل تسنن این مناطق، کمک مالی و غذایی به مردم فقیر و محرومان این مناطق است.

حضور فردی فراری به عنوان خبرنگار در مجمع عمومی سازمان ملل‌

احمد باطبی که در حین مرخصی زندان به آمریکا پناهنده شده، با دریافت کارت خبرنگاری از سازمان ملل، قرار است در اجلاس مجمع عمومی که اوایل مهرماه برگزار می‌شود، حضور یابد.به گزارش فارس، با توجه به سوابق احمد باطبی در اقدام علیه امنیت ملی ایران و فرار از زندان در حین مرخصی، به نظر می‌رسد حضور همزمان وی با احمدی‌نژاد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، در جهت ایجاد جنجال خبری بوده باشد.

باطبی در سایت شخصی خود گفته است که برخلاف روال عادی، بدون گذرنامه و روادید خبرنگاری، برای وی کارت خبرنگاری صادر کرده‌اند.

دعوت از احمدی‌نژاد برای افطار در آمریکا

5 سازمان مذهبی آمریکایی از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور دعوت کرده‌اند تا در زمان سفر خود به نیویورک با آنها افطار کند.به گزارش برنا، کمیته مرکزی مسیحیان منونایت، مسیحیان کواکر، شورای جهانی کلیساها، کمیته مذهب برای صلح و کمیته خدماتی دوستان آمریکایی‌ها 5 سازمان مذهبی هستند که از رئیس‌جمهور کشورمان دعوت کرده‌اند تا در شب 25 سپتامبر و همزمان با سفر به نیویورک، افطار را مهمان آنها باشد.

این سازمان‌ها هدف خود را از دعوت احمدی‌نژاد، گفتگو با وی در خصوص نقش مذهب در مواجهه با چالش‌های جهانی و برپایی جوامع صلح‌طلب اعلام کرده‌اند.

این دعوت با واکنش‌ تند لابی صهیونیستی آمریکا روبه‌رو شده است.

تشکیل ستاد انتخاباتی حسن روحانی‌

گفته می‌شود، محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه دبیر ستاد انتخاباتی حسن روحانی شده و کمیته برنامه‌ریزی وی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش جهان، همچنین قرار است سفرهای استانی برای اعضای ستاد «روحانی» بزودی آغاز شود.

محمدعلی ابطحی از اعضای دولت اصلاحات نیز در سایت خود به نقل از یاسر هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرده که روحانی تصمیم قطعی به کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری گرفته؛ اما حضور وی در این عرصه منوط به عدم کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی است.

مخالفت مشارکتی‌ها با کاندیداتوری عارف‌

دبیرکل حزب مشارکت در دیدار با محمدرضا عارف از مخالفت تشکل متبوعش با کاندیداتوری نامبرده در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم خبر داده است.

به گزارش جهان و به نقل از یک منبع آگاه، محسن میردامادی در این دیدار گفته است که مشارکتی‌ها با کاندیداتوری عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم مخالفند و دلیل این مساله را «رای جمع‌کن» نبودن عارف اعلام کرده‌اند.

دبیرکل جبهه مشارکت در این دیدار، خاتمی را بهترین گزینه برای اصلاح‌طلبان دانسته و بیان کرده است: وی از پتانسیل جلب آرای مردم برخوردار است؛ اما اگر تمایلی به ورود در عرصه انتخابات نداشت، باید کنگره درباره عارف تصمیم‌گیری کند که بعید است نظر مثبتی روی آن داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها