استعفای سزار امنیت سایبر

منابع وابسته به ریچارد کلارک مشاور ارشد امنیت سایبر دولت بوش ، خبر از استعفای قریب الوقوع وی می دهند که رسما در اواخر این ماه صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۰۱۵۳

کمتر از یک سال است که ریچارد از امنیت سیستم های مایکروسافت رخت مهاجرت بر تن کرد و در دولت بوش روی طرح هایی مانند وزارت امنیت داخلی و مبارزات سایبر و طرح ها و پروژه هایی مختلف امنیت اینترنتی کار کرد.

 زمانی وی از سمت خود کناره گیری می کند که جانشینش یعنی هاوارد اشمیت در سازمان (CIP) به اندازه کافی تجربه کسب کرده است اما دلیل رفتن ریچارد - که به سزار امنیت سایبر نیز معروف شد - بر همگان آشکار نیست .

در آخرین روزهای کاری اش طرح نظارت مخفی بر مردم و اطلاعات خصوصی آنها را در وزارت امنیت داخلی ارائه کرد که با مخالفت های شدیدی روبه رو شد.

حالا آنها همگی در کنار جان تیتاک رئیس (CIAO) ترکیبی از کارشناسان سایبر را تشکیل می دهند که قرار است مستقیما روی وزارت داخلی کار نمایند. بلندپروازانه بودن طرحهای ریچارد و مخالفت های فنی و سیاسی علیه طرح های وی در این اواخر حاکی از وجود یک جبهه علیه او بود و چه جالب که روزهای پایانی وی مصادف شد با عدم توانایی در شناسایی حمله کنندگان به قلب اینترنت و حملات شبه ویروسی اخیر که همه چیز را به خانه اول بازگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها