لیپی:کسب نتایج لازم اولویت کار ماست

فصل پیش برای بیست و ششمین بار یوونتوس قهرمان لیگ فوتبال ایتالیا (سری آ) شد ؛ بنابراین هواداران یووه و حتی ناظران بی طرف آن انتظار دارند تیم راه راه پوش شهر تورین باز هم در پایان این فصل قهرمانی را تکرار کند.
کد خبر: ۲۰۰۶۰
مارچلو لیپی ، مربی یوونتوس ممکن است در جای دیگر ناموفق بوده باشد، اما به محض این که بحث کار در این باشگاه به میان آمده ، پاسخ داده و پیروز شده است . با وجود این ، لیپی نشانه های دشوار بودن کارش را در این فصل و ترس از ناکامی احتمالی را در رفتارش ، طی ماههای اخیر بوضوح بروز داده است . حتی پیش از تعطیلات 3هفته ای کریسمس و سال نوی میلادی ، یووه 2بازی پیاپی خود را باخت و لیپی به رغم تمام مدیریت و اشرافی که در کارش دیده شده است ، نتوانست در آن هفته ها مشکلات را حل کند. لیپی امروز هم از تکرار چنان رویدادهایی می ترسد و هشدارهای مکررش به بازیکنان تیم به همین منظور بوده است . لیپی می گوید: چاره ای نیست جز این که کسب نتایج لازم را در اولویت کار خود و هدف اصلی مان قرار بدهیم . یعنی رفتن به دنبال هر هدف دیگری مثل ارائه بازیهای زیبا، یک اشتباه خواهد بود. با این حال همان قدر که ما انگیزه و شور داریم ، این عوامل را می توان در تیم های رقیب نیز دید. یک چیز را هم باید تاکید کنم و آن این است که امسال تعداد مدعیان و تیمهای شانس دار از همیشه بیشتر است . درست است که شانس ما، میلان و لاتزیو فزون تر است ؛ اما من به شما می گویم که حتی آ.اس .رم نیز می تواند خود را بالا بکشد. حسن و ویژگی مهم سیستم 3امتیاز برای هر بازی ، این است که هر اتفاقی می تواند رخ دهد. یعنی حتی یک تیم میانه جدول نیز در صورتی که 5دیدار متوالی اش را ببرد، به صدر می رسد؛ بنابراین برای تعیین تکلیف کالچو در این فصل فعلا باید صبر کرد و هنوز هیچ چیز مشخص نیست.
سفر به گرما

اما سفر اخیر یوونتوس به امارات و انجام 2بازی در آن کشور و بخصوص قبول شکست 1-0 در برابر باشگاه العین (حریف استقلال ایران در مرحله بعدی جام باشگاه های آسیا)چه؛ آیا مضر نبوده است؛ نظر لیپی کاملا برعکس است . او می گوید: سفر خوبی داشتیم و از آن بسیار راضی ام ، زیرا از سرمای شدید اروپا، به گرمای حوزه خلیج فارس رفتیم و در آن شرایط بهتر توانستیم تمرین ، مرور فن و تمدد اعصاب کنیم . تازه ، ما تیم منتخب جهان را نیز در یک بازی دوستانه دیگر 4-2 بردیم و مقابل العین نیز بر خود سخت نگرفتیم . اصلا قرار هم نبود که نتایج این سفر و 2بازی مان در امارات مهم باشد. ما دنبال برد و باخت نبودیم . برعکس ، فقط می خواستیم خودمان را محک بزنیم و ببینیم کجا ایستاده ایم . فرصت خوبی بود تا من آخرین آمادگی نفراتم را بسنجم و تمرین ها را تنظیم و کارها را براساس نیاز ترسیم و تعیین کنم .
با این سرمایه ها

یوونتوس در این فصل نه تنها کمبود مهره نداشته ، بلکه همیشه در خط حمله با این پرسش روبه رو بوده است که کدام نفرات را در زمین بگذارد و چه کسانی را روی نیمکت بنشاند. درست است که ترکیب دل پیرو و ترزه گه بیشتر محبوب لیپی و دوستداران یوونتوس بوده اما این مربی خوب می داند که در کارش به تنوع نیاز دارد و به هیچ شکل نمی توان چشم روی دی وایو و سالاس و حتی زالایتای اروگوئه ای بست . در خط میانی ، لیپی بشدت روی قوه دوندگی و مدیریت ندود چکی و داویدز هلندی حساب می کند و عناصر دیگری مثل تاکی ناردی و بیرین دلی ، بیشتر نفرات تکمیلی محسوب شده اند. لیپی از این که ابتدای فصل مائور و کاموراندسی آرژانتینی الاصل را بر جان لوکازامیروتای ملی پوش در سمت راست میدان ، ارجح دانسته است ، احساس پشیمانی نمی کند. در خط دفاع نیز «فرارا» در آستانه 37سالگی هنوز خوب است ؛ ولی مونترو و یولیانو پایه های اصلی محسوب می شوند و درون دروازه بوخون غیرقابل انکار است.
در منگنه

اما لیپی همچنان نگران است . او می داند توپ آ.ث و اینترمیلان بسیار پر است و اگر لاتزیو به علت بحران های شدید مالی اش و شکایت بازیکنانش به مراجع قضایی برای دریافت حقوق معوقه شان سرانجام از پای درآید و از کورس قهرمانی خارج شود، برای 2تیم میلانی نمی توان این حکم را صادر کرد. آیا تورین در منگنه این 2همشهری میلانی کم نخواهد آورد؛
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها