رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی کارهای بزرگی شده و نباید منافع انقلاب به آسانی فدای باند بازی و موضوعات سطحی شود.
کد خبر: ۱۹۹۵۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله  اکبرهاشمی رفسنجانی  که شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید قدوسی در مسجد قبای تهران سخن می گفت با اشاره به تلاشهایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی توسط مبارزان انجام شده است، گفت: امروز برخی تاریخ گذشته ما را مطالعه نمی کنند و نمی دانند که چه بر سر مبارزان انقلاب برای سرنگونی رژیم شاه آمده و نمی دانند چه بر سر کسانی که دهها سال شکنجه شده اند و به اسارت رفته اند و هر چه داشتند برای سرنگونی رژیم پهلوی و سلطه جهنمی استکبار خصوصا آمریکا در طبق اخلاص نهادند آمده است.

وی انقلاب اسلامی را محصول تلاش انسانهایی همچون شهید قدوسی دانست و افزود: اگر در رابطه با انقلاب کوتاهی کنیم و با خودخواهی و باند بازیها نظام را تضعیف کنیم قطعا ظلم بزرگی است و باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه صحنه مبارزات نسبت به گذشته تغییر نکرده است اظهار داشت: امروز هم دشمنان ما همان کسانی هستند که با امام و مجاهدان راه امام دشمنی می کردند و همان صحنه ادامه دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد : حقیقتا امروز ما باید یاد نیروهای مقدس و بزرگی که در مسیر پیروزی انقلاب تلاش کردند و کار را به این جا رسانده اند گرامی بداریم و با احترام خدمات آنان را قدردانی کنیم و راه آنان را فراموش نکنیم زیرا اگر محصول این همه ایثار که همان انقلاب اسلامی است آسیب ببیند ما مسئول هستیم.

وی در بیان ویژگیهای شهید قدوسی اظهار داشت:  شهید قدوسی چه قبل و چه بعد از انقلاب سخت ترین مسئولیتها را در پیشبرد اهداف امام بر عهده داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: در بعد از پیروزی انقلاب یکی از سخت ترین مسئولیتها اداره دادگاهها بود و به خاطر جنایات تروریستها و کارهای ضد انقلابی وسیعی که انجام می شد لازم بود که دادگاههای منزه و انقلابی وجود داشته باشد و آیت الله قدوسی با ایثاری که کرد موقعیت حوزوی و سوابق خود را در خدمت دادگاههای انقلاب گذاشت و بی نظمی که در آن دوران حاکم بود با قدرت مدیریتی که داشت سامان داد نظام دادگاههای انقلاب مرهون تلاش شخص شهید قدوسی است و ما باید قدردانی کنیم.

وی با تاکید براینکه پذیرش مسئولیت دادگاهها در بعد از انقلاب مسئولیتی سخت و خطرناک بود افزود: در همین مسیر منافقین از آیت الله قدوسی انتقام گرفتند و او را به شهادت رساندند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در ازدواج آیت الله قدوسی با سبیه علامه طباطبایی ترکیب مناسبی از یک شخصیت بزرگ به وجود آمد که در قامت آیت الله قدوسی نمود پیدا کرد و صداقت،پاکی و روح بلند شهید قدوسی در نتیجه حضور در مکتب علامه طباطبایی بود که از او یک مجاهد شریف به وجود آورد به نحوی که امروز آثار زیادی در بخش حوزه و آثار عمده ای از محصولات فکری ایشان در اختیار ماست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در خصوص وضعیت سخت مبارزات قبل از انقلاب به بیان خاطراتی پرداخت و گفت: در آن دوران آیت الله قدوسی که یکی از اعضای موسس جامعه مدرسین بود و به همراه رهبر انقلاب و برادر بزرگشان، آیت الله منتظری، آیت لله ربانی شیرازی، آیت الله مشکینی، آیت الله آذری قمی،آیت الله مصباح یزدی،آیت الله مهدی حائری تهرانی،آیت الله امینی نجف آبادی و یکی دو نفر دیگر که نامشان خاطرم نیست اقدامات اولیه را برای تاسیس حکومت اسلامی و اصلاح حوزه های علمیه با هدف رسیدن به اهداف امام انجام دادند و در همان هنگام به دلیل بازداشت چند نفر از اعضای هیئت موسس جامعه مدرسین اساسنامه ما لو رفت و کسانی که بازداشت نشده بودند متواری شدند.

وی افزود : در یکی از همان روزها در یک اتوبوس دو طبقه در حال حرکت بودم و آیت الله خامنه ای را که از بازداشت برخی از نیروهای انقلابی مطلع نشده بود در کنار خیابان دیدم که در حال قدم زدن بود و بلافاصله در ایستگاه بعدی پیاده شدم و خودم را به ایشان رساندم و گفتم شما به این آسانی در خیابان در حال قدم زدن هستید از طرف رژیم شاه تحت تعقیبید و ماجرای بازداشت آیت الله قدوسی را به ایشان گفتم اما هر چه فکر کردیم جایی برای رفتن نداشتیم که بتوانیم دقایقی درباره مسائل صحبت کنیم به همین دلیل در نهایت تصمیم گرفتم به مطب دکتر واعظی برویم اما آنجا نیز برخی از مراجعان به ما شک کردند و ما هم آنجا را ترک کردیم و در نهایت به خانه شهید باهنر رفته و در آنجا یک ساعتی به بحث و برنامه ریزی برای اقدامات پرداختیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : آیت الله قدوسی به مبارزات کمک بسیار زیادی کرد و ما کاملا می دانستیم که ساواک از ما چه قدر اطلاعات دارد و چه چیزهایی را نمی داند به همین دلیل برنامه ریزی کرده بودیم که در صورت بازداشت شدن چه چیزهایی را بگوییم و چه چیزهایی را مطرح نکنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای قدوسی که در این شب برای گرامیداشت سالگرد او جمع شده ایم در اصلی ترین پایگاه حرکت اسلامی در غیاب امام برای اداره حوزه و برنامه ریزی آینده در کانون مبارزات بود و امیدواریم لیاقت داشته باشیم که قدردان زحمات چنین افرادی باشیم و از سربازان انقلاب به شمار آییم.

در مراسم دیشب که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد حجت الاسلام رازینی رئیس دیوان عالی کشور،حجت الاسلام مبشری رئیس دادگاه انقلاب، حجت الاسلام نیازی رئیس سابق سازمان بازرسی،حجت الاسلام پور محمدی رئیس کنونی سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام کروبی، حجت الاسلام یونسی وزیر سابق اطلاعات، آیت الله دری نجف آبادی دادستان کل کشور، امیردریابان شمخانی، حجت الاسلام دعائی، جمعی از قضات و برخی دیگر از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها