جام‌جم آنلاین: دیوید پترائوس، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در عراق پیش‌نویس طرح عقب‌نشینی نیروهای ارتش آمریکا از عراق را ارائه کرد. به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، پترائوس که به تازگی به ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا منصوب شده طرح عقب‌نشینی نیروها را تقدیم رابرت گیتس، وزیر دفاع کرده است. گفته می‌شود پترائوس خواستار خروج یک تا دو لشگر از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق در مرحله اول عقب‌نشینی نیروها شده است. 146 هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.
کد خبر: ۱۹۹۳۳۳

دست و دلبازی برلوسکونی‌

جام‌جم آنلاین:سیلویو برلوسکونی،  نخست‌‌وزیر ایتالیا در سفر خود به لیبی قراردادی را به امضا رساند که به موجب آن رم 5 میلیارد دلار غرامت بابت استعمار لیبی پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیدار برلوسکونی و معمر قذافی، در چادری در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی ا‌نجام شد و در ضمن آن دو طرف توافقنامه دوستی امضا کردند.

در چارچوب این توافقنامه ایتالیا 5 میلیارد دلار به عنوان غرامت استعمار لیبی حدفاصل سال‌های 1911 تا 1943 میلادی پرداخت می‌کند.

پیشنهاد ابوالغیط

جام‌جم آنلاین: احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه مصر برای پایان بخشیدن به درگیری اسرائیل و فلسطین پیشنهاد داد نیروهای عربی در نوارغزه مستقر شوند.

ابوالغیط در گفتگو با مجله اکتبر که روز گذشته منتشر شد با حمایت ایده استقرار نیروهای عربی در نوارغزه خواستار اجرای آن شد.

وی تاکید کرد این پیشنهاد تنها پس از بازنگری در ساختار وحدت ملی فلسطین و مطالعه و بررسی مناسب آن قابل اجرا خواهد بود.

مدارا به سبک آلبرایت‌

جام‌جم آنلاین: مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه‌ سابق آمریکا از سیاست کاخ‌سفید در قبال گرجستان به شدت انتقاد کرد و خواستار واکنش قاطعانه غرب در برابر اقدام اخیر روسیه شد.

آلبرایت در مصاحبه‌ با هفته‌نامه آ­لمانی‌ اشپیگل گفت: اگر روسیه‌ تغییر رویه ندهد باید تلاش خود را بر انزوای روسیه متمرکز کنیم و گام اول در این زمینه می‌تواند حمایت نظامی از گرجستان باشد. وی افزود: روسیه با حمله به کشوری مستقل از خطوط قرمز تجاوز کرد؛ اقدامی که یادآور رفتار مسکو در قرن 19 ‌است اما مسکو فراموش کرده قرن 21 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها