در سفر به هیروشیما صورت گرفت،

ادای احترام پلوسی به قربانیان انفجار اتمی

رییس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (سه‌شنبه) طی یک سفر تاریخی به هیروشیما ژاپن با نثار تاج گلی به بنای یادبود قربانیان انفجار اتمی این شهر ادای احترام کرد و بدین ترتیب بلندپایه‌ترین مقام در حال تصدی آمریکایی که به این مکان ادای احترام کرده، لقب گرفت.
کد خبر: ۱۹۹۰۱۴

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که بعنوان سومین مقام بلندپایه‌ی کشورش پس از رییس‌جمهور و معاون وی به هیروشیما سفر کرده، با نثار دسته گلی به محل یادبود قربانیان بمب گذاری در هیروشیما ادای احترام کرد.

پلوسی به منظور دیدار با روسای پارلمان‌های گروه‌ هشت کشور صنعتی جهانی (جی هشت) به هیروشیما دعوت شده است.

پس از نثار دسته گل از سوی پلوسی و دیگر روسای پارلمانی، کودکان مدرسه‌ای که پرچم ژاپن، آمریکا و دیگر اعضای گروه هشت را تکان می‌دادند، سرود‌هایی را با مضمون صلح جهانی خواندند.

روسای پارلمان‌های گروه هشت سپس به موزه‌ی انفجار اتمی هیروشیما رفتند و در آنجا آکیهیرو تاکاهاشی 77 ساله مدیر سابق موزه و یکی از شاهدان فاجعه اتمی خاطرات خود را از اولین حمله‌ی اتمی جهان تعریف کرد.

پلوسی که به نظر می‌رسید تحت تاثیر سخنان تاکاهاشی و تصاویری که وی از قربانیان انفجار نشان می‌داد، قرار گرفته سخنان وی را با تکان دادن سر تایید می‌کرد.

پس از سخنان تاکاهاشی، پلوسی با وی دست داد و آهسته به وی گفت: از شما تشکر می‌کنم.

در حمله اتمی آمریکا به هیروشیما بیش از 140 هزار تن کشته شدند که یا در دم و یا در اثر تشعشات مواد رادیو اکتیو و سوختگی‌های شدید در روز‌ها و هفته‌های بعد از حمله جان باختند.

آمریکا سه روز پس از حمله به هیروشیما یک حمله اتمی دیگر نیز به شهر ناکازاگی انجام داد که این حمله هم 70 هزار کشته برجای گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها