یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد:

حرکت 40 رزمناو آمریکایی به سوی خاورمیانه

سه کارگروه عملیاتی نیروی دریایی ارتش آمریکا متشکل از 40 رزمناو، کشتی پشتیبان و زیردریایی به زودی به دو کارگروه حاضر در آب‌های خاورمیانه می‌پیوندند. به گزارش جام‌جم آنلاین، روزنامه صهیونیستی معاریو روز گذشته ادعا کرد سه کارگروه عملیاتی نیروی دریایی آمریکا در راه آب‌های خاورمیانه هستند بی‌آنکه به مقصد نهایی این نیروی رزمی اشاره کند.
کد خبر: ۱۹۵۳۷۲

گفته می‌شود پس از عملیات بسیج نیروهای آمریکایی در آستانه تهاجم مارس سال 2003 میلادی این کشور به عراق تجمع چنین حجمی از نیروهای آمریکایی در‌آب‌های آزاد خاورمیانه سابقه نداشته است.

سایت دبکا وابسته به ارتش صهیونیستی ادعا کرد این سه کارگروه که رزمناوهای تئودور روزولت، رونالد ریگان و ایوجیما به همراه شناورهای تابعه را در برمی‌گیرد با هدف اجرای عملیات محاصره دریایی ایران با مشارکت نیروهای کانادایی، انگلیسی و فرانسوی به مقصد خلیج‌فارس در حرکت هستند.

برخی کارشناسان نظامی بر این باور هستند که هدف آمریکایی‌ها از تقویت نیروهایشان در خلیج‌فارس تحریک ایران از طریق محاصره دریایی و جلوگیری از واردات بنزین و سایر کالاهای مصرفی است. چنانچه این پروژه عملیاتی شود ممکن است با واکنش ایران و انسداد تنگه هرمز مواجه شود که به گمان بسیاری سرآغاز جنگی تمام عیار خواهد بود.

در نقطه مقابل این احتمال هم وجود دارد که آمریکایی‌ها با وجود درگیری‌های گرجستان و تلاش روس‌ها برای تسلط بر مسیرهای انتقال انرژی آسیای‌میانه به اروپا با تقویت توان نظامی خود در خلیج‌فارس به دنبال تضمین امنیت انتقال انرژی این منطقه استراتژیک به غرب در آستانه زمستان باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها