زن کلاهبردار که به بهانه رمالی و فالگیری، مبالغ کلانی را در سنندج از زنان متمول اخاذی کرده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان کردستان به دام افتاد.
کد خبر: ۱۹۳۶۰۲

سرهنگ محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان این خبر به «جام‌جم» گفت: رسیدگی به این پرونده با شکایت یکی از شهروندان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی قرار گرفت. بنا به اظهارات شاکی، زنی با معرفی خود به نام «ل.ک» در پوشش فالگیر، پس از کلاهبرداری یک میلیون تومانی از او، متواری شده است.

با دریافت مشخصات ظاهری و با این که هیچ آدرسی از متهم در دست نبود، کارآگاهان زن پلیس آگاهی پس از ساعت‌ها کار اطلاعاتی و زیر نظر گرفتن محل‌هایی که احتمال حضور متهم در آنها می‌رفت، موفق به شناسایی متهم شدند و یکی از کارآگاهان زن به عنوان مشتری، و به بهانه گرفتن فال و با در اختیار داشتن امکانات فنی به محل مورد نظر رفت و متهم را حین ارتکاب جرم دستگیر کرد.

کلاهبردار در بازجویی‌ها اعتراف کرد؛ پس از انتخاب سوژه‌های خود در آرایشگاه‌های زنانه که اکثرا زنان ثروتمند بودند، با اغفال آنها و بیان این نکته که با اجنه در ارتباط است و می‌تواند قفل مشکلات زندگی‌شان را باز کند از آنها مبالغ هنگفتی را اخاذی می‌کرد.

شگرد متهم به این صورت بود که با تردستی خاصی، قفل‌هایی را در آستین خود جاسازی می‌کرد، سپس دست خود و فرد فریب خورده را درون تشتی که روی آن با پارچه پوشیده شده بود، قرار می‌داد و بعد از بیرون آوردن قفل از تشت، ادعا می‌کرد که قفل مشکلات فرد را باز کرده است. در ادامه، شوهر وی به دلیل همدستی با او، دستگیر شد و هر دو متهم پس از اعتراف به میلیون‌ها تومان کلاهبرداری با صدور قرار روانه زندان شدند.

سرهنگ قنبری با ابراز تاسف از این که با وجود هشدارهای فراوان پلیس و دیدن تجربیات فراوان، هنوز عده زیادی براحتی فریب شیادان را می‌خورند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده چنین مواردی، موضوع را بلافاصله به پلیس آگاهی گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها