jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۹۲۵۰   ۲۱ دی ۱۳۸۱  |  ۲۱:۵۳

جام جم آنلاین - جفری شین معاون وزارت راه امریکا روز جمعه 10 ژانویه اعلام کرد زیان شرکتهای هوایی امریکا در سال 2002

میلادی بالغ بر 9 میلیارد دلار بوده است. به نوشته روزنامه لاتریبون جفری شین که در مقابل کمیسیون بازرگانی مجلس سنا امریکا سخن می گفت ، افزود: پیش بینی می شد که زیان شرکتهای بزرگ هوایی امریکا در سال 2002 مبلغ 2/10 میلیارد دلار باشد. درحالی که شرکتهایی که بلیت های ارزان قیمت عرضه می کنند در سال 2002 سودی معادل 700 میلیون دلار کسب کردند. شرکتهای هوایی ارزان قیمت سهم بیشتری را در بازار به دست می آورند و تا ماه مارس آینده 2/18 درصد بازار امریکا را دراختیار خواهند گرفت .
وی تاکید کرد: پیش بینی از سرگیری رونق شرکت هوایی امریکا دشوار است زیرا این مساله به عوامل بسیاری بستگی دارد، به ویژه افزایش قیمت سوخت و یابروز یک جنگ احتمالی علیه عراق . وی گفت به طور منطقی باید انتظار داشت که چند شرکت هوایی با یکدیگر ادغام شوند اما با این حال محدود شدن بخش هوایی به تنها چند شرکت بزرگ هوایی عاقلانه نیست .

یونایتد ایرلاینز 10000 شغل را حذف می کند
یونایتد ایرلاینز اعلام ورشکستگی کرد
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر