اصفهان - خبرنگار جام‌جم: برای نخستین‌بار طرح «جامعه مجازی کودکان ایران» با هدف ایجاد راهکاری مناسب برای برقراری ارتباط مجازی والدین و فرزندان و تامین یک بستر آموزشی مجازی، توسط متخصصان اصفهانی طراحی و راه‌اندازی شد. این جامعه مجازی که طراحی آن در چهار ماه انجام شده، دارای بخش‌هایی چون حیاط بازی، کلوب کودکان، آلبوم کودک، شعر و سرود، قصه و حکایت، مسابقه، چیستان، آشنایی با بزرگان، دیدنی‌ها، خنده بازار، مدرسه، دانش کودک، هنرمندان کوچک، مادرانه، نقد کودکانه، آزمایشگاه، نجوم و... است.
کد خبر: ۱۸۷۸۶۶

به گفته مهندس کرمان‌پور، مجری طرح «جامعه مجازی کودکان ایران» مدیریت این طرح براساس میزان آسیب پذیری کودکان بالای 7 سال در فضای اینترنتی انجام پذیرفته، 30میلیون ریال برای فاز نخست این طرح هزینه شده و تاکنون بیش از یک‌هزار کودک نیز به عضویت این جامعه مجازی درآمده‌اند.

او با تاکید بر این‌که استفاده از حداکثر توانایی‌ها و استعداد‌های کودکان و نوجوان و نیز برقراری ارتباط لطیف‌تر بین فرزندان و والدین ضرورت طراحی و راه‌اندازی جامعه مجازی کودکان ایران را فراهم کرد، می‌گوید: یکی از چالش‌های اساسی در استفاده از خدمات نوین ایجاد شکاف بین نسل‌هاست که عموما والدین و فرزندان از سطح اطلاعاتی و دانشی متعادلی برخوردار نیستند و این موجب از هم گسیختگی کانون اطلاعاتی خانواده می‌شود، به همین دلیل عمده کشورهای پیشرفته اقدام به طراحی محیط‌های سایبر و جوامع مجازی از طریق اینترنت کرده‌اند تا با ایجاد یک بستر مناسب هر دوقشر را تحت آموزش‌های مجازی مناسب قرار دهند.

او می‌افزاید: این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که امکان برگزاری کلاس‌هایی بصورت متمرکز برای والدین و فرزندان بطور همزمان و در یک محل وجود ندارد، ولی ایجاد انجمن‌های اینترنتی و مجازی به‌خوبی این چالش را برطرف می‌کند و شرایط مطلوبی را هم برای والدین و فرزندان فراهم می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها