غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفت: رژیم صهیونیستی نه تنها توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارد بلکه در هیچ جایی قادر به اقدام نظامی و عملیات تجاوز کارانه نیست. وی افزود: این گونه اقدامات نمی تواند رژیم صهیونیستی را از مشکلاتی که گرفتار آن است، نجات دهد.
کد خبر: ۱۸۷۶۵۹

به گزارش ایرنا ، غلامحسین الهام روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران داخلی و خارجی، تاکید کرد، قدرت و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ تعرضی را به نیروهای خارجی نمی دهد.

وی در پاسخ به این سوال که نیروی هوایی اسرائیل از آسمان یکی از کشورهای همسایه برای مانور نظامی استقاده کرده است، گفت : در این زمینه گزارش تایید شده ای نداریم.

سخنگوی دولت با اشاره به فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون، تصریح کرد: خوی تروریستی و تجاوز کارانه و فقدان مشروعیت برای رژیم صهیونیستی یک بحران درونی است. تکاپو و تلاش رژیم صهیونیستی تاثیری در حفظ موجودیت او با توجه به خصلت تروریستی این رژیم ندارد. 

 الهام تغییر وزیر راه را تائید کرد

سخنگوی دولت با تایید تغییر وزیر راه گفت: بزودی وزیر راه و ترابری جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. 

 دکترغلامحسین الهام در پاسخ به سئوالی درباره تغییر وزیر راه با بیان این مطلب اظهار داشت: آقای رحمتی جای خود را به فرد جدیدی خواهد داد و از تجارت و توانمندی های او در مجموعه دولت استفاده خواهد شد. وی افزود: به زودی سر پرست وزارت راه و ترابری معرفی می شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: فردی که مسئولیت سرپرستی را به عهده می گیرد، از مجموعه وزارت راه و ترابری و احتمالا از معاونین این وزارتخانه خواهد بود.

دکتر الهام خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران بازنشستگی به معنای کنار رفتن از کار و تلاش و مسئولیت نیست و هیچ کس در کار وئ خدمت بازنشسسته نمی شود.

وی با تاکید براینکه در دولت نهم خدمت به مردم اصالت دارد، تصریح کرد: ممکن است برای حسن خدمت جابجایی هایی صورت یگیرد و نیروهای جدیدی جایگزین نیروهای قبلی شود. انجام تکلیف و وظیفه از سوی همه خدمتگذاران وکارگزاران برای خدمت به مردم یک اصل اساسی است.
 
سخنگوی دولت اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران تغییری نکرده است و با شرایط عادلانه آماده مذاکره است. 

الهام در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضع سران هشت کشور صنعتی و تکرار درخواست های قبلی، گفت: موضع ایران، موضع روشنی است و تغییری نکرده است ما با شرایط عادلانه آماده مذاکره هستیم .

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تحمیل را نمی پذیرد، اظهار داشت: فکر می کنیم گام هایی در جهت حرکت عقلایی از طرف مقابل برداشته شده است. موضوع رفتار عادلانه، برابر و منطبق بر معیار و قانون، موضوعی است که می تواند در روند مذاکرات پایه و اساس باشد و آن را تقویت کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: طبیعی است اگر بخواهند بدخلاقی کرده و از این مسیر خارج شوند آنکه زیان می بیند، جمهوری اسلامی ایران نیست. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها