آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه ایران اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسد که بخواهد به آن حمله کند ، خطاب به آمریکا و اسرائیل تاکید کرد که اگر به ایران تجاوز کنند ایران چنان پاسخ دندان شکنی به آنان خواهد داد که پشیمان شوند.
کد خبر: ۱۸۷۳۹۴

به گزارش مهر، آیت الله امامی کاشانی سخنران خطبه امروز نماز جمعه تهران در خطبه دوم طی سخنانی با اشاره به برگزاری رزمایش نظامی جمهوری اسلامی ایران و آزمایش 9 موشک دوربرد و میان برد که دشمنان آن را تهدیدی برای کشورهای همسایه عنوان کردند، اظهار داشت : آمریکا این رزمایش را غیر قانونی خواند ، برخی گفتند این اقدام ایران تهدید است و عده ای گفتند این اقدام ایران چیز تازه ای نیست به هر حال خواستند ایران را در جهان محکوم و در مقابل دیگر کشورها قرار دهند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: این حرفها را زدند و گفتند به همین دلیل نباید اجازه داد ایران غنی سازی را انجام دهد.

 امامی کاشانی با تاکید بر اینکه این را همه می دانند که اقدام ایران کاملا قانونی است، افزود: حقیقت این است که جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را در برخی امور به دست آورده و در برخی امور مسیر دستیابی به قدرت را طی می کند.

وی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه باید این قدرت را بپذیرند ، خاطر نشان کرد: البته دنیا این قدرتمندی ایران را قبول دارد اما دشمنان در ظاهر آن را قبول نمی کنند در حالی که از قدرت ایران مطلع هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال از دشمنان که در این 30 سال جمهوری اسلامی برای چه کشورهایی تهدید بوده است یاد آور شد: در حالی که شما صدام را به جان ایران انداختید در افغانستان و عراق و دیگر کشورها جنایت کردید ،‌ این تاریخ و شناسنامه شماست. اما کارنامه جمهوری اسلامی شفاف است.

 اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسیم که موشک به آن بزنیم ،‌ ما می گوییم اگر تهدید کنی و حمله کنی ما نیز مقابله می کنیم.

امامی کاشانی با اشاره به شعارهای دروغین آمریکا در انجام جنایات اخیر خود در کشورهای عراق و افغانستان تصریح کرد: شما که می گویید اقدامات ایران در مانور تهدید است بگویید تهدید کدام  کشور است؟ اقدامات ایران چارچوب دارد این شما هستید که تصمیمات بی حساب و کتاب می گیرید. چارچوب اقدامات ایران اسلام و قرآن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد : قرآن می فرماید با آنانی که مسلمان نیستند و با دین شما دشمنی ندارند ، به نیکی رفتار کنید و عدالت داشته باشید این اساس رفتار ایران است.وی گفت: بنابراین اینکه گفته  شود موشک های شهاب ، کشورهای منطقه را تهدید می کند دروغ است ،‌ این صرفا یک قدرت نظامی است.

امامی کاشانی تصریح کرد: اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسیم که موشک به آن بزنیم ،‌ ما می گوییم اگر تهدید کنی و حمله کنی ما نیز مقابله می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مسئله انرژی هسته ای ، سلاح هسته ای در کار نیست بلکه بحث انرژی است ، گفت: هم اکنون فضا فضای مذاکره است ایران NPT را قبول دارد از بازرسی ها سربلند بیرون آمده است. معتقد است کار باید با دیپلماسی دنبال شود . این در حالی است که اروپا نیز مذاکره را قبول دارد.

امامی کاشانی خطاب به بوش و دولتمردان وی گفت: عمر سیاسی شما پایان یافته است و نتوانستید کاری بکنید فقط با اقداماتی که داشتید رسوایی بر جای گذاشتید.

وی با تاکید بر اینکه ایران تهدیدی برای کشورهای خاورمیانه نیست، خطاب به آمریکا و اسرائیل  یاد آور شد: این جو سازی ها را بر علیه ایران نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت :‌ ای دنیای دروغ ، اسرائیل دروغ و کاخ سفید حامی دروغ ! اگر بخواهید به ایران تجاوز کنید ایران آنچنان پاسخ شما را می دهد که پشیمان شوید.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به درگذشت آیت الله اشتهاردی با ذکر ویژگی های مثبت وی یاد وی را گرامی داشت .

 آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی به تشریح صفت غیور خداوند و همچنین بیان فرایض ماه رجب پرداخت . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها